Gino Rossi chce, by przychody grupy w latach 2016-2019 rosły średnio o 6-10 proc. - podała spółka w komunikacie nt. strategii. CAPEX grupy w 2017 roku wyniesie 7,3 mln zł, a w latach 2018-12019 średniorocznie 5,5 mln zł. Jak podano, głównym celem strategicznym grupy jest poprawa rentowności.
"W ocenie zarządu w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej. Zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy" - napisano w komunikacie.
"W związku z tym zarząd chce wykorzystać potencjał marki Gino Rossi oraz Simple do dalszego rozwoju kanału e-commerce i B2B, a jednocześnie zarządzać optymalną siecią sprzedaży o stabilnej rentowności. Głównym celem strategicznym jest poprawa rentowności grupy oraz wzrost wartości spółki dla akcjonariuszy" - dodano.
Jako kluczowe założenia strategiczne spółka wymieniła: rozwój marek Gino Rossi oraz Simple, dalszą poprawę marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia, poprawę rentowności EBITDA oraz poprawę konwersji EBITDA na CF operacyjny, multi-kanałowość sprzedaży oraz średnioroczną dynamikę wzrostu skonsolidowanej sprzedaży w latach 2016-2019 na poziomie 6-10 proc.
Gino Rossi chce skupić się także na koncentracji "działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży (szczególnie kanale e-commerce) przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny)".
"W roku 2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje 7,3 mln zł, a w latach 2018-2019 średniorocznie 5,5 mln zł z przeznaczeniem na: rozwój kanału e- commerce, selektywne otwarcia sklepów, rozwój własnego sourcingu produktowego" - napisano w komunikacie.
Jak podano, zarząd Gino Rossi - jako cele finansowe - stawia sobie poprawę konwersji EBITDA na CF operacyjny, sprowadzenie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2 do 2019 roku, a także wzrost rentowności EBITDA.
"Między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży (wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA)" - napisano.
W ramach optymalizacji stacjonarnego kanału detalicznego grupa planuje selektywny rozwój sieci salonów w Polsce (zamknięcia i otwarcia wybranych lokalizacji) oraz wzrost powierzchni w Czechach. Spółka chce także zwiększyć powierzchnię ekspozycyjną. Średnia powierzchnia nowo otwieranych salonów ma wynosić 180-200 m kw. W planach jest także poszerzenie asortymentu (przede wszystkim akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo sportowym) oraz finalizacja pełnego wdrożenia tzw. omnichannel.
W obszarze kanału e-commerce grupa chce wykorzystać "zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży", liczy na wzrost wartości sprzedaży własnego sklepu internetowego, planuje selektywnie współpracować z zewnętrznymi sklepami internetowymi, poszerzyć asortyment o wysoko marżowe akcesoria drobne, wykorzystać rozwój technologiczny w dziedzinie IT i wejść na rynki zagraniczne.
Jak podano w komunikacie, spółka chce kontynuować rozwój kanału B2B poprzez projektowanie i produkcję kolekcji na zlecenie, produkty reklamowe dla firm i instytucji oraz sprzedaż w kanale B2B poza granicami Polski. (PAP)
sar/ jtt/