Comp planuje w 2023 roku poprawić rentowność, podtrzymuje plan wzrostu zysku EBITDA do co najmniej 95 mln zł. Tempo wzrostu sprzedaży wysokomarżowych usług w modelu abonamentowym w 2023 roku nie powinno być niższe niż 43 proc. odnotowane w 2022 roku - poinformował prezes spółki Robert Tomaszewski.


"Plany na ten rok to EBITDA - w wersji minimalnej - w wysokości 95 mln zł" - powiedział Tomaszewski podczas GPW Innovation Day.
"Chcemy wykorzystać sprzyjające trendy związane także z cyfryzacją i cyberbezpieczeństwem. Mamy tutaj własne produkty, doświadczenie i wiedzę, jak u klienta wdrażać tego typu systemy" - dodał.
W 2022 roku EBITDA grupy wyniosła 74 mln zł.
Udział przychodów grupy Comp z rynku cyberbezpieczeństwa wynoszą ok. 200-300 mln zł, co stanowi ok. 40 proc. przychodów całej grupy.
"Powinniśmy rosnąć nie wolniej niż rynek, nie wyobrażam sobie, żebyśmy tracili udziały w tym rynku" - powiedział Tomaszewski.
Przedstawiciele spółki podali, że wartość polskiego cyber security market rośnie szybciej niż rynku światowego. Skokowy wzrost zapotrzebowania w 2022 roku związany był z wojną na Ukrainie. W 2022 roku wartość tego rynku wynosiła ok. 600 mln USD, a do 2025 roku wzrosnąć ma do 860 mln USD.
Prezes podał, że segment cyberbezpieczeństwa w grupie jest rentowny.
"Jest on rentowny, jest coraz bardziej rentowny" - powiedział Tomaszewski.
Poinformował, że wpływ na zwiększenie rentowności spółki w 2023 roku będzie miało m.in. dalsze zwiększenie wyników z segmentu IT, sprzedaż usług w modelu abonamentowym.
"Ta sprzedaż nie generuje dużych przychodów, ale dużą marżę" - powiedział Tomaszewski.
Podał, że w 2022 roku sprzedaż usługi abonamentowej wzrosła o 43 proc., a w tym roku tempo wzrostu nie powinno być niższe.
Z danych spółki wynika, że w Polsce, podobnie jak w innych krajach, zwiększyła się aktywność cyberprzestępców. W 2022 roku sytuacja geopolityczna związana z wojną na Ukrainie jeszcze bardziej nasilała aktywność hakerów.
Według danych CERT Polska w 2022 roku odnotowano wzrost cyberataków o ponad 180 proc.(PAP Biznes)
seb/ ana/