Benefit Systems chce, by w średnim terminie, czyli w perspektywie czterech lat marża EBIT w obszarze fitness w Polsce zbliżyła się do 15 proc. - poinformował członek zarządu Bartosz Józefiak.


"Widzimy realny potencjał, by marża operacyjna obszaru fitness w średnim terminie, czyli w perspektywie kolejnych 4 lat zbliżała się do 15 proc." - powiedział Bartosz Józefiak podczas telekonferencji.
Jak dodał, aby to osiągnąć spółka będzie pracować nad dalszym zwiększaniem jakości produktu dla klienta, dalszym uatrakcyjnianiem tzw. user experience, z wykorzystaniem digitalizacji i aplikacji mobilnej, nad optymalizacją kosztów.
"Chcemy, by fitness osiągał cele, jeśli chodzi o rentowność, ale i by zwiększał skalę, jeśli chodzi o udział w klubach własnych do poziomu 65 proc. w 2025 roku (w 6 największych aglomeracjach - przyp. PAP Biznes)" - powiedział Józefiak.
W drugim kwartale 2023 roku przychody segmentu fitness w Polsce wyniosły 149,1 mln zł, to najwyższy kwartalny wynik w historii. Rok wcześniej przychody w tym obszarze wynosiły 95,9 mln zł. Wynik EBIT wyniósł w II kw. 14,8 mln zł wobec 9,6 mln zł straty przed rokiem i był porównywalny jak w I kw. tego roku.
"Odczyty z lipca i początku sierpnia są optymistyczne i wygląda na to, że to będzie pierwszy od wielu lat sezon wakacyjny z dodatnim wynikiem operacyjnym w fitnessie, co otwiera drogę do bardzo mocnego wyniku na koniec roku" - powiedział członek zarządu Benefit Systems.
Na koniec II kwartału liczba karnetów B2C w Polsce wynosiła 207 tys. ARPU klubów fitness wyniosło 133 zł/miesiąc wobec 128 zł/miesiąc na koniec IV kwartału 2022 r.
Z kolei liczba kart sportowych na koniec II kwartału wynosiła 1,33 mln. Od początku roku dodano 143 tys. kart. ARPU kart w II kwartale wzrosło o 13 proc. rdr, w lipcu o 14 proc. i - jak powiedział Józefiak - taka dynamika powinna się utrzymać do końca bieżącego roku, gdyż podwyżki na polskim rynku zostały w zasadzie zakończone.
Jak poinformował Józefiak, segment Kafeteria, z platformą MyBenefit oferującą benefity dla pracowników, ma obecnie blisko 700 tys. użytkowników i ponad 600 mln zł obrotów za ostatnie cztery kwartały.
Celem do 2025 roku jest zwiększenie liczby użytkowników Kafeterii do 850 tys. - 1 mln.
pel/ osz/