Amazon odrzucił pomysł na prowadzenie w pełni zautomatyzowanych magazynów w niedalekiej przyszłości - donosi Reuters. Jako argument podaje, że ludzie mają lepsze zdolności poznawcze, a obecna technologia nie pozwala jeszcze na tak zaawansowane działania.


Scott Anderson, dyrektor Amazon Robotics Fulfillment, cytowany przez Reuters powiedział, że firma jest co najmniej o dziesięć lat oddalona od pełnej automatyzacji przetwarzania pojedynczego zamówienia.
Gigant e-commerce nie zatrudnia robotów w swoich magazynach, które zajmują się świeżą żywnością mówił Derek Jones, który nadzoruje ofertę świeżych produktów Amazon, takich jak Amazon Fresh i Amazon Pantry. - Wyobraź sobie, że chcesz banany. Chcę, aby moje banany były dobrze uformowane, inni wolą, aby ich banany były dojrzałe. Jak zdobędziesz robota, który to wybierze? - powiedział podczas wycieczki zorganizowanej dla dziennikarzy w Baltimore.
Co ciekawe, zaledwie kilka dni temu The Verge dotarł do dokumentów przekazanych przez pracownika, które mówiły, że Amazon automatyzuje zwolnienia pracowników, bazując na systemie ich śledzenia. W nich czytamy, że firma zwolniła setki pracowników w jednym zakładzie w okresie od sierpnia 2017 do września 2018 r. za niedotrzymanie norm. Rzecznik Amazona potwierdził, ze w tym czasie około 300 pełnoetatowych pracowników zostało zwolnionych z powodu niskiej wydajności.
System Amazona śledzi wskaźniki produktywności poszczególnych pracowników i automatycznie generuje ostrzeżenia dotyczące jakości i wydajności pracy bez angażowania w ten proces kierowników. Niektórzy pracownicy zakładu twierdzili, że unikali przerw na wyjście do toalety, aby czas ich pracy był zgodny z oczekiwaniami.
Komentarz firmy
Jest to absolutna nieprawda, że pracownicy są zwalniani przez automatyczny system. Nigdy nie rozwiązalibyśmy umowy bez uprzedniego upewnienia się, że dana osoba otrzymała nasze pełne wsparcie, w tym dedykowane szkolenia. Ponieważ stale się rozwijamy, naszym celem biznesowym jest zapewnienie pracownikom najlepszych warunków pracy i utrzymywanie talentów. Podobnie jak w wielu innych firmach, wyznaczamy cele naszym pracownikom niezależnie od tego, czy pracują w naszych biurach korporacyjnych czy centrach logistyki e-commerce. Ustalane są one obiektywnie, w oparciu o analizę dotychczasowych wyników członków naszego zespołu. Natomiast do każdej osoby, która ma problem z osiągnięciem celu, podchodzimy indywidulanie i oferujemy wsparcie, aby pomóc jej poprawić wyniki i odnieść sukces w Amazon.
Weronika Szkwarek