Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Kolejny wirtualny atak na klientów PKO BP

Oszuści wysyłają e-maile o rzekomym potwierdzeniem transakcji od PKO BP. Przesyłany w wiadomości link zawiera złośliwe oprogramowanie.

fot. Lukas Davidziuk / Shutterstock

Cyberprzestępcy ponownie atakują. Tym razem na celownik wzięli klientów PKO Banku Polskiego. "Wazna informacja o przelewie pieniedzy na Twoje konto" (pisownia oryginalna) - tak brzmi temat wiadomości od przestępców podszywających się pod bank. Oszuści wysyłają e-maile z informacją o konieczności potwierdzenia operacji.

reklama

- Potwierdzenia rozsyłane są z fałszywych adresów mailowych, które sugerują, że przychodzą one z banku. Fałszywe adresy nadawcy mogą udawać np. adres iod@ipko.pl. Tytuł i treść maila informują o transakcji na koncie, a załącznik wskazuje na potwierdzenie transakcji. Prosimy, aby nie otwierać takich maili, załączników i nie przesyłać ich dalej - ostrzega PKO BP w komunikacie prasowym.

Przykład fałszywej wiadomości, w której oszuści podszywają się pod PKO BP (PKO BP)

Przestępcy korzystają z każdej okazji, aby zainstalować bez zgody użytkownika szkodliwe oprogramowanie na jego urządzeniu. Dzięki temu oszuści mogą "podglądać" nawet w czasie rzeczywistym, co dana osoba robi na swoim laptopie czy smartfonie. Za pomocą złośliwych plików cyberprzestępcy są w stanie przejąć kontrolę nad urządzeniem oraz aplikacjami i danymi zapisanymi na nim m.in. dostępem do bankowości mobilnej.

Na temat metod oszustw stosowanych przez przestępców pisał szerzej analityk Bankier.pl Wojciech Boczoń w artykule "Ich bezczelność, wasze pieniądze. Oszuści zbroją się na 2019 rok". Z kolei, o tym jak zachować się w sytuacji, gdy już kliknęliśmy w fałszywy link pisaliśmy w artykule "Co zrobić, gdy padniemy ofiarą kradzieży danych osobowych?".

Kliknij, aby przejść dalej (Bankier.pl)

DF

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty