Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Chiński elektryk z Tychów wstrzymany na ostatniej prostej. To odwet za unijne cła

Marcin Kaźmierczak

W tyskiej fabryce należącej do koncernu Stellantis nie będą, przynajmniej na razie, montowane chińskie elektryki marki Leapmotor. Inwestycja została wstrzymana na ostatniej prostej jako chiński odwet za unijne cła na elektryki z Państwa Środka.

fot. Gao Jing / Xinhua News Agency / Forum

Przedstawiciele chińskiej marki Leapmotor wstrzymanie montażu aut w Tychach tłumaczą decyzjami chińskiego Ministerstwa Gospodarki, o czym w rozmowie z money.pl informuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

reklama

Przypomnijmy, że jeszcze w ubiegłym tygodniu, o czym informowała agencja Reutera, władze w Pekinie zaleciły chińskim producentom samochodów, aby wstrzymali duże inwestycje w krajach europejskich, których rządy poparły nałożenie dodatkowych ceł unijnych na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach. Jednym z państw, które powiedziały „tak” cłom na chińskie elektryki, była m.in. Polska.

Tym samym z tyskich linii montażowych nie zjadą auta leapmotor t03, za których produkcję odpowiada spółka joint venture powołana przez Stellantisa i Leapmotor. Inwestycja została wstrzymana na ostatniej prostej, ponieważ w ostatnich tygodniach dokonano już nawet próbnego montażu.

Jak podaje firma, leapmotor t03 to pięciodrzwiowy samochód miejski proporcjami przypominający dobrze znanego z polskich dróg fiata pandę, którego druga generacja produkowana była właśnie w Tychach, a które zostało najpopularniejszym autem w Polsce w 2004 r.

Montaż, a nie produkcja

Jak na platformie X (dawny Twitter) tłumaczy Jakub Jakóbowski, leapmotor t03 miał być w Tychach jedynie montowany w tzw. formule SKD. W skrócie, auto budowane byłoby w Chinach, gdzie następnie rozkładano by je na części, transportowano w takiej formie do Tychów, a tam składano.

Brak „chińczyków” na tyskich liniach montażowych nie oznacza jednak, że z fabryki Stellantisa nie będą w dalszym ciągu wyjeżdżały żadne elektryki. Od ubiegłego roku produkowane są tam elektryczne fiaty 600e, a od kilku tygodni w Tychach trwa produkcja alfy romeo junior.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty