496,0000 zł
0,00% 0,0000 zł
Grupa Żywiec SA (ZWC)

Otrzymanie wyniku kontroli celno-skarbowej w ramach kontroli prowadzonej w stosunku do Spółki przez Naczelnika Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach za 2011r.

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 18 / 2019
Data sporządzenia: 2019-09-27
Skrócona nazwa emitenta
ŻYWIEC
Temat
Otrzymanie wyniku kontroli celno-skarbowej w ramach kontroli prowadzonej w stosunku do Spółki przez Naczelnika Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach za 2011r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Grupy Żywiec S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 27 września 2019 r. doręczono mu Wynik Kontroli Celno-Skarbowej ("Wynik Kontroli") sporządzony w ramach kontroli celno-skarbowej, prowadzonej w Spółce przez Naczelnika Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach (‘’ŚUCS”). Przedmiotowa kontrola obejmuje swoim zakresem zbadanie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania, oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatku dochodowego od osób prawnych w latach 2010-2013 r., o której Spółka informowała w sprawozdaniach finansowych Grupy Żywiec S.A.
Z analizy treści Wyniku Kontroli wynika, iż zdaniem ŚUCS w rozliczeniach podatkowych od osób prawnych za 2011 r. Spółka niewłaściwie ujęła:
(1) przychody i koszty związane z rozliczeniem opłat licencyjnych pomiędzy Spółką a Brandhouse Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja Sp. z o.o. s.k.,
(2) koszty uzyskania przychodów związane z odpisami amortyzacyjnymi od znaków towarowych.
Spółka informuje, iż w oparciu o przedstawione wyliczenia ŚUCS, wysokość dodatkowego zobowiązania podatkowego z tytułu wskazanych nieprawidłowości wynosi ok. 59 milionów złotych z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, oraz ok. 46 milionów złotych z tytułu odsetek. Spółka konsekwentnie nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w Wyniku Kontroli, gdyż w opinii
Zarządu wnioski ŚUCS zawarte w tym dokumencie nie znajdują uzasadnienia na gruncie obowiązujących przepisów prawa, a także dotychczasowego orzecznictwa sądów administracyjnych dotyczącego spraw o zbliżonym stanie faktycznym i prawnym. Dodatkowo, Spółka jest w posiadaniu indywidualnych interpretacji prawa podatkowego wydanych w imieniu Ministra Finansów potwierdzających zasadność podjętych przez Spółkę działań.
W konsekwencji, Spółka nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w Wyniku Kontroli, dlatego też nie zamierza skorzystać z prawa do złożenia korekty deklaracji podatkowych zgodnie z treścią ustaleń Wyniku Kontroli i na dalszym etapie kwestionować ustalenia kontroli celno-skarbowej.
Spółka podaje informację do publicznej wiadomości, gdyż Wynik Kontroli stanowi istotny etap kontroli celno-skarbowej, której ostateczny wynik może mieć znaczenie dla wartości potencjalnych roszczeń odzwierciedlonych w księgach rachunkowych Spółki. Informacje o dalszych kluczowych etapach tego postępowania, Spółka będzie przekazywać w odrębnych raportach.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2019-09-27 Dariusz Tychowski Prokurent
Źródło: GPW - komunikaty spółek (ESPI)
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Kalendarium

  • Wypłata zaliczki na poczet dywidendy za rok obrotowy 2019, w wysokości 15 zł na akcję.

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.