VRG chce w '20 zwiększyć powierzchnię o ok. 5 proc., poprawić marżę brutto o 1 p.p.

Grupa VRG planuje w 2020 roku zwiększyć swoją powierzchnię handlową o około 5 proc. rdr, poprawić marżę brutto o 1 p.p. dzięki synergiom marżowym i poprawić kapitał obrotowy - podała spółka w raporcie kwartalnym.

(VRG)

Grupa planuje poszerzyć ofertę produktową każdej marki (kolekcja sportowa i ekologiczna w marce Vistula, nowe asortymenty w marce Wólczanka, wyraźna dywersyfikacja stylistyczna kolekcji marki Vistula od marki Bytom, nowe marki zegarków oraz rozwój kolekcji z nowymi diamentami w W.Kruk), co ma przełożyć się na wzrost sprzedaży z kanału internetowego oraz poprawę efektywności sprzedaży z m kw. Zakłada, że udział internetu w sprzedaży w 2020 roku wyniesie 16 proc.

Celem jest też poprawa kapitału obrotowego poprzez zmniejszenie poziomu zapasów i zwiększenie poziomu zobowiązań głównie poprzez zmianę sposobu finansowania dostawców z aktywnym użyciem faktoringu odwrotnego.

Planowane nakłady inwestycyjne w 2020 r. przeznaczone na rozwój sieci detalicznej, w tym rewitalizacje najważniejszych lokali handlowych, dalsze udoskonalanie systemów IT, sprzedaży online oraz pozostałe inwestycje powinny wynieść około 25 mln zł.

Spółka zapowiedziała, że jej zarząd będzie kontynuował działania związane ze strategicznym celem budowy Domu Marek (tzw. House of Brands) poprzez działania akwizycyjne i konsolidacyjne na rynku polskim i bliskich rynkach zagranicznych.

Projekt zakupu przez W.Kruk spółki z sektora jubilerskiego, działającej w Czechach, jest na etapie due diligence, ostateczne zakończenie projektu powinno nastąpić w I kwartale 2020 roku.

Wyniki VRG w trzecim kwartale 2019 roku (bez wpływu MSSF 16) według wyliczeń PAP Biznes i ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników (dane w mln zł):

3Q2019 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2019 rdr
Przychody 251,2 249,5 0,7% 39,5% -7,1% 735,8 37,9%
EBITDA 18,4 18,5 -0,4% 31,4% -47,1% 57,8 32,3%
EBIT 12,4 12,8 -2,9% 24,0% -56,6% 40,1 28,8%
zysk netto 7,1 5,8 22,5% 3,2% -67,6% 27,9 32,2%
marża EBITDA 7,3% 7,4% -0,08 -0,45 -5,55 7,85% -0,33
marża EBIT 4,9% 5,1% -0,18 -0,62 -5,64 5,45% -0,38
marża netto 2,8% 2,3% 0,51 -0,99 -5,31 3,80% -0,16

(PAP Biznes)

pel/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIG -0,40% 55 772,77
2019-12-09 11:48:00
WIG20 -0,66% 2 059,51
2019-12-09 12:03:45
WIG30 -0,58% 2 366,78
2019-12-09 12:03:00
MWIG40 -0,17% 3 822,52
2019-12-09 11:48:45
DAX -0,05% 13 160,46
2019-12-09 12:03:00
NASDAQ 1,00% 8 656,53
2019-12-06 22:03:00
SP500 0,91% 3 145,91
2019-12-06 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.