WAKACJE NA GIEŁDZIE

Terminal Kutno – otwarcie nowoczesnego obiektu przeładunkowego

2011-09-26 13:52
publikacja
2011-09-26 13:52

Budowa terminalu w Kutnie rozpoczęła się wiosną 2010 roku. Realizacja inwestycji została podzielona na 4 etapy. Obecnie ukończony został pierwszy etap, który obejmował wybudowanie m.in.: 45 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni operacyjnej terminalu, części kolejowej o powierzchni 9 tysięcy metrów kwadratowych (w tym dwóch torów bocznicowych o długości 700 metrów), bram wjazdowo/wyjazdowych z 4 pasami ruchu, budynku biurowego oraz budynku socjalno-technicznego. Od pierwszego dnia funkcjonowania, terminal będzie obsługiwany przez trzy maszyny przeładunkowe typu reachstacker, każda o udźwigu do 45 ton. Roczne możliwości przeładunkowe obiektu to 100 tys. TEU w pierwszym etapie i ponad 200 tys. TEU docelowo.

Terminal w Kutnie to pierwsze nowoczesne centrum logistyczno-przeładunkowe, które umożliwi szybką i nastawioną na optymalizację kosztów obsługę ładunków zarówno w relacji wschód - zachód (z krajów Europy Zachodniej do Rosji i odwrotnie) jak i w relacji północ - południe (łącząc porty bałtyckie: Gdańsk/Gdynia z portami Adriatyku (Koper/Triest). Inwestycja ta jest więc kluczowa nie tylko z punktu widzenia PCC Intermodal S.A., ale stanowi obiekt strategiczny dla dalszego rozwoju transportu intermodalnego w Polsce.

Wpływ ma na to kilka czynników. Podstawowym jest doskonała lokalizacja Kutna w centrum kraju. W promieniu 150-200 kilometrów od Kutna zlokalizowane są duże miasta, takie jak np.: Warszawa, Łódź, Poznań, Bydgoszcz oraz mniejsze: Płock, Włocławek, Konin, Kalisz. Zgodnie z ideą intermodalu, ładunki będą tam dostarczane bezpośrednio do drzwi klienta.

Inną zaletą Terminalu Kutno jest umiejscowienie inwestycji przy głównych szlakach komunikacyjnych:

  • międzynarodowa linia kolejowa Północ-Południe nr 131
  • linia E-20 łącząca Berlin-Warszawę- Moskwę
  • DK92 (Granica RP-Poznań-Warszawa-Terespol-Granica RP) ok. 1 km
  • węzeł „Piątek” Autostrady A2 (Nowy Tomyśl-Poznań-Stryków) ok. 40 km
  • węzeł „Kotliska” nowobudowanej Autostrady A-1 ok. 3 km
  • DK1 (Cieszyn-Łódź-Gdańsk) ok. 22 km
  • DK60 (Łęczyca-Płock-Ostrów Maz.) ok. 4 km

W intermodalu nie da się oddzielić inwestycji w infrastrukturę punktową (terminale) od rozwoju sieci połączeń. Idea transportu intermodalnego osadza się na synergii pracy: Łączymy atuty dwóch środków transportu (kolejowego i drogowego) by zapewniać klientom maksymalnie efektywne dostawy ładunków w kontenerach. Główną przewagą intermodalu jest optymalizacja łańcucha dostaw, zarówno z punktu widzenia czasu transportu jak i kosztów. Bez miejsc, w których możliwe jest sprawne przeładowanie ładunku z pociągu na samochód i odwrotnie, rozwój sieci połączeń byłby nieefektywny. Dlatego właśnie, szczególnie biorąc po uwagę doskonałą lokalizację Polski, dla realizacji przewozów intermodalnych w relacjach krajowych i międzynarodowych niezbędne są takie obiekty jak terminal w Kutnie. Prezes Zarządu PCC Intermodal S.A. – Dariusz Stefański.

Otwarcie Terminalu Kutno jest niezwykle istotne w kontekście dalszego rozwoju PCC Intermodal S.A. Dzięki świetnej lokalizacji terminalu, możliwe będzie przedłużenie obecnych połączeń z Rotteradamu i niemieckich portów morskich (Hamburg, Bremerhaven), dalej w kierunku wschodnim, do Moskwy. Jednocześnie Terminal Kutno umożliwi uruchomienie kolejnych stałych połączeń na południe Europy: przez Sopron (Węgry) aż do portów Adriatyku – Koper (Słowenia) , Triest (Włochy).

Źródło:Artykuł sponsorowany
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Transport towarów

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki