REKLAMA

Po leki do internetu

2015-08-27 01:58
publikacja
2015-08-27 01:58

Polacy w e-aptekach wydają jednorazowo spore sumy, ale wciąż częściej kupują w sieci buty czy bilety do kina niż leki.

Po leki do internetu
Po leki do internetu
/ YAY Foto

Polscy konsumenci spędzają w internetowych aptekach średnio 7 minut, a podczas jednej transakcji wydają w nich ok. 138 zł, bo im większa wartość zamówienia, tym tańsza dostawa. Takie informacje przynosi raport firmy Gemius na temat polskiego rynku e-commerce. Średnia cena kupowanego produktu to niecałe 23 zł. Klienci e-aptek najczęściej decydują się na sześć lub siedem produktów podczas jednych zakupów. Ale aż dwie trzecie z nich rezygnuje z zakupów i nie kończy zamówienia. Transakcję finalizuje 31 proc. badanych.

— Klienci często porzucają koszyk i wychodzą z e-sklepu, aby wybrać finalnie inny, np. tańszy lub bardziej zaufany sklep internetowy. Często zdarza się też, że internauci ostatecznie decydują się na dokonanie zakupu w stacjonarnej aptece, ze względu na zbyt wysokie koszty dostawy produktu zamawianego przez internet. Powodem porzucenia koszyka mogą być także problemy z finalizacją zamówienia, związane ze skomplikowanymi do wypełnienia formularzami, błędami technicznymi na stronie www lub zwyczajnie źle zaprojektowanym serwisem z punktu widzenia użyteczności dla klienta końcowego — uważa Katarzyna Karaś z Gemiusa.

Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu"

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zdrowie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki