REKLAMA
QUIZ

PKP Intercity nie wyklucza obniżki cen biletów

2022-02-12 07:44
publikacja
2022-02-12 07:44

PKP Intercity nie wyklucza, że może obniżyć ceny biletów za przejazd swoimi pociągami, ale uzależnia to od ewentualnego obniżenia kosztów działalności - wynika z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na poselską interpelację.

PKP Intercity nie wyklucza obniżki cen biletów
PKP Intercity nie wyklucza obniżki cen biletów
/ PKP Intercity

"W przypadku obniżenia kosztów działalności PKP Intercity nie wyklucza obniżenia cen biletów" - napisano w odpowiedzi na interpelację.

PKP Intercity wprowadziło wyższe ceny biletów 13 stycznia tego roku; wzrosły one od 7 do 15 proc. Spółka tłumaczyła, że zmiana cennika wynika m.in. z rosnących kosztów działalności: wyższych cen energii trakcyjnej czy modernizacji taboru i zapleczy technicznych. Była to pierwsza podwyżka w Intercity od lat 2013-2014.

W odpowiedzi na interpelację napisano, że Ministerstwo Infrastruktury w 2020 roku podjęło starania w sprawie obniżenia stawki VAT na usługi kolejowego transportu pasażerskiego.

"Z przekazanej przez Ministerstwo Finansów informacji wynika, że na posiedzeniu w dniu 7 grudnia ub. r. Rada do Spraw Gospodarczych i Finansowych (ECOFIN) jednomyślnie przyjęła podejście ogólne wobec wniosku Komisji Europejskiej dotyczącego zmiany dyrektywy (...) w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej w zakresie stawek VAT" - napisano. Dodano, że "uzgodniony projekt dyrektywy przewiduje możliwość, po zakończeniu procedury legislacyjnej na forum UE i formalnym wejściu w życie dyrektywy, wprowadzenia 0 proc. stawki VAT na usługi kolejowego przewozu osób".

W odpowiedzi na interpelację wskazano, że zgodnie z unijną procedurą legislacyjną projekt dyrektywy jest kierowany do Parlamentu Europejskiego, który został poproszony o jego zaopiniowanie do 15 marca 2022 r.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ pad/

Źródło:PAP
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (7)

dodaj komentarz
dididif
Do pracy będziesz jeździł rowerem, poza gminę pociągiem po okazaniu zielonej kenkarty i będziesz szczęśliwy.
Tyle mówi zielony komunizm o rowerach i pociągach.
Czy nauczycielki i milicjanci będą szczęśliwi? Chyba tak.
xiven
jest to ciekawe że transport zbiorowy ekonomicznie przegrywa z indywidualnym

trochę jak walka komunizmu z kapitalizmem, komunizm jak zwykle przegrywa

podobnie z mieszkaniami w bloku o współdzielonych ścianach które sprzedają się drożej od domu

przyczyn należy szukać gdzieś w kosztach pracy pośredników i mnożeniem
jest to ciekawe że transport zbiorowy ekonomicznie przegrywa z indywidualnym

trochę jak walka komunizmu z kapitalizmem, komunizm jak zwykle przegrywa

podobnie z mieszkaniami w bloku o współdzielonych ścianach które sprzedają się drożej od domu

przyczyn należy szukać gdzieś w kosztach pracy pośredników i mnożeniem kosztów poprzez system podatkowy, wszak za inwestycjami zbiorowymi stoi olbrzymia ilość pracowników odpowiedzialnych za utrzymanie dobra publicznego podczas gdy właściciel np samochodu nie opłaca konduktora, strażnika ochrony kolei a większość czynności potrzebnych do użytkowania pojazdu opłaca własnym czasem i własnymi rękami

samochód prywatny spędza ułamek swego istnienia pod płatnym zarządzaniem osób trzecich, chwilowy pobyt u mechanika

wagon kolejowy jest 24/7 obsługiwany przez brygady pracowników, nawet stojąc na bocznicy ktoś go sprząta i obstukuje aby był sprawny
demeryt_69
Słyszałeś o transporcie publicznym w Tokyo, Londynie czy Paryżu? Amok i rozmodlenie!

xxpp
Unia pakuje miliardy w polskie koleje. My dodajemy kolejne.
Tymczasem to najgorszy, najdroższy i najmniej efektywny środek transportu.
Taniej jest pojechać do np. z Wrocławia do Warszawy samochodem. absurd.
Gdyby nie samorządy, które rujnują budżety na dopłaty do komunikacji publicznej, to bilet regionalny kosztowały 20-
Unia pakuje miliardy w polskie koleje. My dodajemy kolejne.
Tymczasem to najgorszy, najdroższy i najmniej efektywny środek transportu.
Taniej jest pojechać do np. z Wrocławia do Warszawy samochodem. absurd.
Gdyby nie samorządy, które rujnują budżety na dopłaty do komunikacji publicznej, to bilet regionalny kosztowały 20-30zł. taniej byłoby wszystkich wozić taksówkami.
demeryt_69
Tymczasem to najgorszy, najdroższy i najmniej efektywny środek transportu - groteskowy bełkot!

demeryt_69
Te składy od dawna wożą powietrze, a chłopaki wprowadzili podwyżki - matrix!

Powiązane: Kolej

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki