Lidl wprowadza do swoich sklepów torby wielokrotnego użytku o wdzięcznej nazwie „wielokrotki”. Pozwoli to zaoszczędzić do 2 tys. ton plastiku, z którego były dotychczas produkowane reklamówki.


Torby wielokrotnego użytku, które wprowadzi Lidl, są w 80% wykonane z surowców pozyskanych z recyklingu. Dodatkowo firma deklaruje, że „wielokrotki” w 100% nadają się do ponownego przetwarzania. Pozwolą zmniejszyć zużycie plastiku o około 2 tys. ton. rocznie.


"Wieloktrotki" otrzymały certyfikat Blue Angel i są kolejnym krokiem Lidla w zieloną stronę. W ubiegłym roku sieć wprowadziła oznaczanie warzyw „świetlnymi tatuażami”. Innymi pomysłami na ograniczenie plastiku są zachęty dla klientów do przynoszenia własnych opakowań, należy do nich mi.in Carrefour.
Wojnę w plastikiem prowadzi wiele przedsiębiorstw na rynku, m.in. Coca-cola, która szuka alternatywnych rozwiązań dla opakowań swoich produktów. W ubiegłym roku CCC wycofało ze swoich sklepów torby foliowe.
Zainteresowanie firm redukcją plastiku oprócz troski o środowisko naturalne wynika z nowych przepisów Unii Europejskiej. Od 2021 roku w państwach członkowskich będzie obowiązywał zakaz sprzedaży plastikowych opakowań jednokrotnego użytku.
DF