Celem wprowadzenia nowej funkcji platformy e-commerce jest ułatwienie dokonywania płatności wszystkim użytkownikom, czemu ma służyć przede wszystkim bezpośrednie przekierowanie ze strony www.amway.pl na stronę Inteligo. By móc dokonywać płatności online, wystarczy otworzyć konto Inteligo.
Zakupy za pośrednictwem platformy Amway Online nie wymagają już dokonywania przelewu w banku czy wypłaty gotówki dla kuriera dostarczającego towar. Za zakupy można zapłacić od razu przy zamówieniu, bezpośrednio ze stron www.amway.pl, z użyciem opcji „Płacę z Inteligo”. Możliwe jest również opłacenie zamówienia za pomocą QuickMoney (natychmiastowego przelewu) – pieniądze trafią wówczas na konto Amway Polska w ciągu 1 sekundy.
Po złożeniu zamówienia na towary znajdujące się w wirtualnym koszyku pojawia się komunikat „wybierz płatność Inteligo”, a następnie „wyślij zamówienie”. Już po kilku minutach zamówienie uzyska status „wymagana płatność”. W szczegółach zamówienia będą dostępne dwie opcje: „wykonaj płatność” lub „anuluj płatność”. Po kliknięciu opcji „wykonaj płatność” nastąpi automatyczne przekierowanie na stronę Inteligo. Zamówienie najpierw uzyska status „transakcja realizowana”, a następnie – „potwierdzone”.
Konto Inteligo umożliwia zarządzanie pieniędzmi przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem internetu, telefonu, SMS-ów, WAP-u i 2 tys. bankomatów PKO BP. Każda operacja na koncie może być natychmiast potwierdzana SMS-em. Opcja „Płacę z Inteligo” – to wygodny i bezpieczny sposób na zakupy w sieci. Do konta dołączona jest bezpłatnie karta Visa Electron, którą również można płacić w internecie. Konto umożliwia dostęp do ubezpieczeń majątkowych, wypadkowych, turystycznych, odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym oraz komunikacyjnych, jak również doładowanie telefonów pre-paid wszystkich sieci.
Funkcje tzw. sklepu internetowego stanowią tylko jeden z modułów całego serwisu Amway Online. Zamówienia składają sprzedawcy bezpośredni, czyli dystrybutorzy Amway, jak i ich klienci po otrzymaniu od nich kodu dostępu. Klienci mogą zarejestrować się w systemie u wybranego dystrybutora i samodzielnie korzystać z możliwości zamawiania przez internet produktów Amway. Istotną częścią koncepcji Amway Online jest jej funkcja komunikacyjna: system umożliwia przekazywanie dystrybutorom firmy informacji o nowościach i promocjach. W serwisie znajduje się elektroniczna biblioteka materiałów niezbędnych do prowadzenia działalności, centrum produktowe z kompletną informacją handlową i marketingową o produktach Amway. Na platformie umieszczono także materiały szkoleniowe dotyczące oferty oraz informacje przydatne w prowadzeniu działalności gospodarczej. Amway Online to także kanał komunikacji z klientami dla różnych działów firmy, odpowiedzialnych za obsługę klienta, marketing czy public relations. Użytkownicy Amway Online korzystają dodatkowo z usług firm partnerskich, stanowiących uzupełnienie oferty Amway (sklepy, bank Inteligo, wkrótce elektronika, IT, AGD, multimedia i literatura). W najbliższym czasie firma zaoferuje swym współpracownikom prowadzenie księgowości online, a także e-learning, czyli system prowadzenia szkoleń i monitorowania ich wyników poprzez platformę internetową. Ważnym kierunkiem rozwoju jest wykorzystanie sytemu do badań opinii i zadowolenia klientów – oczywiście również online.
Platforma Amway Online została nagrodzona w X edycji konkursu ,,Warszawski Znak Jakości”. 27 października 2007 roku o godz.16.30 w Wielkiej Sali Ansamblowej na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia statuetek WIKTORII najlepszym firmom z Warszawy i Mazowsza, które uczestniczyły w X jubileuszowym konkursie ,,Warszawski Znak Jakości”.
Statuetkę Wiktorii odebrał Marek Sodolski, dyrektor generalny Amway
Konkurs, organizowany przez Warszawską Izbę Handlu Detalicznego i Usług, odbywa się pod patronatem honorowym wojewody mazowieckiego, prezydenta m.st. Warszawy i marszałka województwa mazowieckiego. W tegorocznej edycji uczestniczyło 200 firm z Warszawy i województwa mazowieckiego.
Platforma, stworzona w Polsce, odniosła ogromny sukces w innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Obecnie ma 300 tys. zarejestrowanych użytkowników, działa w 10 krajach, a już wkrótce zostanie wprowadzona w 26 państwach Europy.
Platforma e-commerce Amway zdobyła I nagrodę w konkursie International Project Management Association (IPMA) „Project Excellence Award Polska 2007”. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się podczas 21. Światowego Kongresu IPMA w Krakowie. IPMA jest światową organizacją, która zrzesza ponad 44 tys. specjalistów z dziedziny zarządzania projektami skupionych w ok. 50 organizacjach narodowych na wszystkich kontynentach. Ideą nagrody Project Excellence Award Polska jest popularyzowanie najlepszych praktyk project management w Polsce, a także promocja polskich rozwiązań w świecie. W konkursie uczestniczyły firmy komercyjne, placówki szkolnictwa wyższego oraz instytucje publiczne.
Amway Polska / www.prnews.pl