Analitycy Haitong Banku w raporcie z 11 marca podnieśli cenę docelową akcji R22 do 33 zł z 23,7 zł wcześniej, podtrzymując rekomendację "kupuj".
W raporcie podano, że na wzrost wyceny spółki wpłynęła konsolidacja ostatnich przejęć firm hostingowych i SaaS oraz przyspieszenie wzrostu średniego przychodu na użytkownika (ARPU) w segmencie omnichannel i hostingu.
"Analitycy doceniają strategię R22 opartą o ekspozycję na segmenty cyfrowe/e-commerce, które notują wzrost strukturalny. Oparcie ich na modelu abonamentowym podnosi ARPU, a także czerpie z zalet dźwigni operacyjnej. Analitycy Haitong Banku uważają, że R22 jest bardziej odporne na potencjalne spowolnienie gospodarcze, napędzane dodatkowo przez wirusa Covid-19" - napisano w rekomendacji.
Dodano, że wykup mniejszościowy H88 oraz przejęcie Profitroom, powinny podnieść dług netto do ok. 160 mln zł w trzecim kwartale 2019/2020 oraz wskaźnik dług netto/LTMEBITDA na poziom ok. 3,1x vs. 2,2x w drugim kwartale 2019/2020.
Analitycy spodziewają się, że wysoka konwersja gotówki (niski i stabilny capex oraz dźwignia operacyjna) powinna umożliwić delewarowanie i zapewnić planowaną wypłatę dywidendy w wysokości minimum 30 proc. skonsolidowanego zysku netto.
"Ze względu na zmiany w kalendarzu sprawozdawczym R22, rok 2019/20 nie będzie porównywalny, ponieważ będzie liczył 6 kwartałów. Bazując na danych Haitong Banku na rok 2020, obejmujących okres od stycznia do grudnia 2020 r., R22 jest obecnie wyceniane na poziomie 7,9x EV/EBITDA i 15,4x P/E. Wskaźniki wyglądają atrakcyjnie jak na spółkę, której przychody, EBITDA i zysk netto rosną w tempie 10-20 proc." - napisano w raporcie.
Analitycy pozytywnie oceniają segment hostingu, w którym przychody w pierwszej połowie 2019/2020 wzrosły o 35 proc. rdr do 42,2 mln zł, a EBITDA o 35 proc. rdr do 13,2 mln zł.
"Postępująca cyfryzacja gospodarki powinna utrzymać popyt na tego typu usługi. Dodatkowo, pomimo wzrostu ARPU dla H88 o ok. 30 proc. w ciągu ostatnich 2 lat do 246 zł z ok. 180-185 zł, jest to nadal ok. 70 proc. tego, co w Polsce naliczają najwięksi konkurenci Home .pl i nazwa .pl (wg komentarza R22). Haitong Bank oczekuje, że w latach 2020-22 ARPU dla hostingu będzie rosło o ok. 10-12 proc. rocznie" - napisano.
Autorzy raportu oczekują, że pozytywne trendy utrzymają się w najbliższych kwartałach w segmencie omnichannel, którego przychody w pierwszej połowie 2019/2020 wzrosły o 44 proc., a EBITDA wzrosła ponad dwukrotnie do 10,9 mln zł.
"Potencjał wzrostu, choć trudny do oszacowania na tym etapie, wynika z decyzji Vercomu o wejściu na rynek rumuński. Tam R22 ma już wiodącą pozycję z ok. 25 proc. udziałem w rynku i ponad 50 tys. klientów" - napisano.
W SaaS, dzięki szybkiemu wzrostowi i rosnącej roli tego segmentu, R22 postawił na Blugento, User .com i Profitroom, w których spółka posiada mniejszościowe udziały. W 2019 r. Blugento osiągnęło przychody na poziomie 2,1 mln zł, User .com 2,9 mln PLN, a Profitroom 28 mln zł. W ciągu najbliższych 2-3 lat, R22 planuje skupić się na przychodach, skali i zdobywaniu udziału w rynku SaaS" - dodano.
Autorem raportu jest Konrad Księżopolski. Pierwsza publikacja raportu miała miejsce 11 marca o godz. 8.00.
Depesza jest skrótem rekomendacji. W załączniku zamieszczamy plik PDF z wymaganymi prawem informacjami. (PAP Biznes)
doa/ osz/






















































