REKLAMA

Giełdowi producenci gier otrzymają 58,3 mln zł dofinansowania z programu w GameINN

2016-12-14 10:58
publikacja
2016-12-14 10:58

[Aktualizacja 16:00] NCBiR rekomenduje przyznanie ośmiu giełdowym producentom gier łącznie 58,3 mln zł dofinansowania na projekty w ramach pierwszego konkursu programu GameINN - podał NCBiR.

fot. / / materiały dla mediów

Ponad połowę tej kwoty, bo 29,52 mln zł przyznano na 5 projektów grupy CD Projekt (w tym jeden złożony przez GOG Poland). Bloober otrzyma 10,22 mln zł, CI Games 7,31 mln zł, The Farm 51 łącznie 6,07 mln zł. Forever Entertaiment ma dostać 1,80 mln zł, iFun4all 1,41 mln zł, Vivid Games 1,37 mln zł, a Playway 0,65 mln zł.

CD Projekt otrzyma środki m.in. na prace nad technologią "City Creation", służącą do stworzenia miasta w wielkiej skali, w którym gra toczy się w czasie rzeczywistym.

Dofinansowanie dla dwóch projektów otrzyma firma The Farm51 Group. Na przeprowadzenie prac badawczych związanych m.in. z hiperrealistyczną balistyką pocisków i pancerzy przeznaczy ona 2,3 mln zł. Kolejne 3,7 mln zł ma wspomóc skonstruowanie nowych - i rozbudowę istniejących już technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D.

Wymaganej liczby punktów do uzyskania dofinansowania nie zdobył wniosek T-Bull o 7,7 mln zł, 11 Bit Studios o 1,4 mln zł oraz Vivid Games o 0,8 mln zł.

Lista projektów spółek giełdowych rekomendowanych do dofinansowania (w mln zł) 
Spółka Nazwa projektu Rekomendowana kwota
Bloober Opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza 10,22
CD Projekt City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem 9,94
CD Projekt Animation Excellence - kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi 6,45
CD Projekt Cinematic Feel - kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi 4,87
CD Projekt Seamless Multiplayer - kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi 6,68
CI Games LADAI (Tytuł Roboczy) 2,42
CI Games Opracowanie innowacyjnej technologii opartej o zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji dedykowane do generowania otoczenia gracza, w tym tłumu oraz stada zwierząt 4,88
Forever Entertaiment Narzędzia i metodyka digitalizacji rzeczywistej scenografii nieożywionej dla potrzeb grafiki 3D w grach wideo w oparciu o techniki stereofotogrametrii 1,8
GOG Poland System generycznego wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej w grach komputerowych dla najpopularniejszych konsol i systemów operacyjnych 1,58
iFun4all Opracowanie systemu automatycznego modelowania rozgrywki w oparciu o real world data dzięki opracowaniu i zastosowaniu inteligentnego agenta testującego oraz automatyzacji procesu balansowania rozgrywki 1,41
Playway Dostosowanie sposobu użytkowania i funkcjonowania gry "Car Mechanic Simulator" do możliwości rzeczywistości wirtualnej (VR) 0,65
The Farm 51 Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51 3,73
The Farm 51 Przeprowadzenia prac badawczych z zakresu hiper-realistycznej balistyki pocisków i pancerzy, foto-realistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej opartego o symbiozę środowiska AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość ) 2,33
Vivid Games Opracowanie systemu personalizacji w grze z mechanizmami rozgłaszania (broadcastem) w ekosystemie - Game Content Personalization System GCPS 1,37
Przyznane kwoty są zgodne z wnioskowanymi.

"Polski rząd będzie wspierać twórców gier - to tu kryje się przyszłość" - zapowiedział w minister nauki Jarosław Gowin podczas ogłoszenia wyników konkursu.

"Chcemy unowocześnić Polskę, chcemy unowocześnić polską gospodarkę. Nasze działania służą temu, żeby nasza gospodarka rozwijała się zdecydowanie dynamiczniej, zwłaszcza w tych obszarach, w których mamy największy potencjał intelektualny i kreatywny" - mówił Gowin.

Minister zaznaczył też, że sektor gier wideo jest jednym z najbardziej rozwojowych obszarów.

Zapowiedział, że w styczniu 2017 ruszy kampania społeczna, mająca na celu promowanie kodowania i programowania.

NCBiR w kwietniu ogłosiło pierwszy konkurs w ramach programu GameINN, który ma wspierać polskich producentów gier wideo. Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach pierwszego konkursu programu GameINN miała początkowo wynosić 80 mln zł. W listopadzie zdecydowano o zwiększeniu alokacji na pierwszy konkurs do 116 mln zł. W konkursie mogły brać udział przedsiębiorstwa lub konsorcja składające projekty o wartości od 0,5 mln zł do 20 mln zł.

NCBiR pod koniec września zakończyło ocenę formalną wniosków, w wyniku której z puli 72 złożonych wniosków pozytywną ocenę formalną otrzymało 68 wniosków, a cztery wnioski zostały odrzucone.

W wyniku oceny panelowej (II etap oceny merytorycznej) 38 projektów zostało ocenionych pozytywnie i zakwalifikowanych do dofinansowania. Łączna kwota dofinansowania projektów zakwalifikowanych do dofinansowania to 115,8 mln zł.

Program GameINN, wspierający polskich producentów gier wideo powstał na wniosek Stowarzyszenia Polskie Gry, reprezentowanego przez CD Projekt. Sygnatariuszami porozumienia są także m.in.: Techland, CI Games, Vivid Games, Bloober Team, The Farm, 11 bit studiom, czy Fuero Games.

W programie miało znaleźć się łącznie 245 mln zł, które posłużą firmom na pokrycie połowy kosztów zgłaszanych projektów. Środki dostępne w ramach GameINN mają posłużyć na opracowanie i rozwój takich technologii jak: budowa wieloplatformowych silników grafiki, mapowanie rzeczywistych obrazów, modelowanie 3D na potrzeby rozległych światów wirtualnych, czy wykorzystanie w grach sztucznej inteligencji.

W ramach program sektorowego GameINN, mającego na celu zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym, planowane jest ogłoszenie jeszcze trzech konkursów. Najbliższy, którego planowany budżet to 55 mln zł, zostanie ogłoszony 3 kwietnia 2017 r. - podał NCBiR w komunikacie prasowym.

Program sektorowy GameINN jest finansowany w ramach Działania 1.2 "Sektorowe programy B+R" Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. (PAP)

mj/ gsu/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (10)

dodaj komentarz
~Agony
Docenili Play Wała. Dostali na waciki
~buffet
to dofinasowanie jest bezzwrotne czy nie?
~Adamek
Nie kumam czemu z pustaj kieszeni Kowalski ma sie dorzucac do tych projektow?
~Miki
Dzieci Golina chyba lubią tego typu gry
~borys
Bloober Team to dobra spółka przynajmniej robia cały czas projekty mysle,ze po Cd Projekt i Techland to moze byc trzecia siła w 2017 roku
~toglo
PISZESZ TAK ŚMIESZNY KOLEŻKO bo jesteś z cdp albo masz akcje cdp co!!!! jedna gierka średniej jakości uratowała wam du pe jakby nie wiedżminek to bylibyście w czarnej du pie!!!!
~dariuszwalczak
zachowaj troche kultury wiesniaku ! nie wspomne o krzcie obiektywizmu, ktorej nie masz
~Lol
poza CDR to pieniądze wyrzucone w bloto, a projekt Bloober to już totalna kpina, ale pisowskie city tego nie rozumieja
~Art
CDR ma więcej gotówki niż potrzebuje, dlatego spółka planuje przeprowadzić duży skup własnych akcji. Teraz dzięki pieniądzom publicznym będzie mogła skupić ich jeszcze więcej :).

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki