Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Nowa toyota yaris już w salonach. Ceny wyraźnie w górę

Marcin Kaźmierczak

Nowa toyota yaris. Mocniejsze auto z bogatszym wyposażeniem kosztuje jednak znacznie więcej niż przed faceliftingiem. Ceny w górę poszły średnio o 10 proc.

reklama

Odświeżony yaris w najtańszej wersji kosztuje 84 900 zł. To o 8 tys. zł (+10,4 proc.) więcej niż auto z rocznika modelowego 2023 przed faceliftingiem. W tej cenie otrzymamy auto w najniższym standardzie wyposażenia Active z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l i 125 KM mocy.

Najtańszy yaris z automatyczną skrzynią biegów kosztuje 87 900 zł. Oferowany jest bowiem w wersji wyposażenia Comfort i wyższych.

Żeby zostać właścicielem yarisa z napędem hybrydowym o mocy 116 KM trzeba, według ceny katalogowej, zapłacić co najmniej 99 900 zł – o 4 tys. więcej od poprzedniej wersji. Można go jednak kupić obecnie za 95 500 zł, a obniżona cena związana jest z niższą akcyzą na auta hybrydowe.

Nowy yaris w wersji hybrydowej oferowany jest także z mocniejszym silnikiem. Jednostka o pojemności 1,5 l oferuje także 130 KM mocy. Dostępna jest jednak jedynie w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia: Premiere Edition i GR Sport i wg cen katalogowych, kosztuje odpowiednio 128 900 zł i 129 900 zł, a w ramach obowiązującej obecnie promocji: 122 tys. zł i 123 tys. zł.

Auto zostało wyposażone w ulepszony adaptacyjny tempomat, który, według Toyoty, ma działać płynniej i łagodniej wytracać prędkość. Wśród systemów bezpieczeństwa będzie można znaleźć m.in. asystenta bezpiecznego wysiadania, który ostrzeże o nadjeżdżającym pojeździe podczas otwierania drzwi.

Z kolei system Emergency Driving Stop uruchomi się, jeśli kierowca przez dłuższy czas nie wykona żadnego manewru kierownicą, nie wciśnie hamulca lub pedału gazu.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Popularność yarisa spada

Choć Toyota w dalszym ciągu zdecydowanie przewodzi w rankingu najpopularniejszych marek w Polsce, to pozycja yarisa w portfolio Toyoty słabnie z kwartału na kwartał. Jeszcze w 2023 r. yaris był trzecim najczęściej rejestrowanym nowym autem osobowym w Polsce. W I kw. 2024 r. spadł na 5. pozycję, zaliczając spadek liczby rejestracji w ujęciu rocznym o 36 proc.

Mniej chętni na nowe yarisy byli zwłaszcza przedsiębiorcy rejestrujący auta na REGON, którzy do bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wprowadzili 2148 yarisów – o 40,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2023 r.

Zdecydowanie lepiej radzi sobie toyota yaris cross, która zarówno w 2023 r. jak i I kw. 2024 r. była najpopularniejszym modelem wśród polskich klientów indywidualnych. Dołączając klientów rejestrujących nowe auta na firmy, yaris cross plasuje się na trzecim miejscu, tracąc dystans jedynie do żelaznej dwójki; toyoty corolli i skody octavii.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty