Napisano, że zmiany "wprowadzają także możliwość załączania do wniosków (zgłoszeń) kopii dokumentów zamiast ich oryginałów". Wszystko to - zaznaczono - umożliwi w wielu sprawach kontakt obywatela z organem bez konieczności wychodzenia z domu.
Wskazano, że inwestor będzie korzystał ze specjalnego generatora udostępnionego na rządowej stronie internetowej. Na tej stronie inwestor wypełni wniosek (zgłoszenie, zawiadomienie), załączy skan lub zdjęcie dokumentów wymagających dołączenia (których oryginał posiada w postaci papierowej) i kompletny wniosek (zgłoszenie, zawiadomienie) wyśle przez internet.
Jednocześnie - jak czytamy - zachowana zostanie dotychczasowa postać składanej dokumentacji do organów administracji budowanej, czyli postać papierowa. "Zainteresowany będzie miał od tej pory możliwość wyboru, czy chce w procesie budowlanym kontaktować się z organem w postaci elektronicznej, czy papierowej" - napisano.
Dzięki poprawce drogą elektroniczną będzie można złożyć: zgłoszenie robót budowlanych (z wyjątkiem tych zgłoszeń, do których konieczne jest dołączenie projektu); wniosek o pozwolenie na rozbiórkę; zgłoszenie rozbiórki; wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę; wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych; wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia; zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych; wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości; zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części. (PAP)
ewes/ je/