REKLAMA

Zysk netto Grupy Żywiec w III kw. 2020 wzrósł do 118,4 mln zł

2020-10-28 07:54
publikacja
2020-10-28 07:54
fot. Wojciech Kryński / FORUM

Zysk netto Grupy Żywiec przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w trzecim kwartale 2020 roku wzrósł do 118,4 mln zł ze 109,6 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk z działalności operacyjnej grupy wyniósł 158,4 mln zł wobec 153,1 mln zł przed rokiem.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wzrosły do 1,145 mld zł z 1,077 mld zł.

Po trzech kwartałach 2020 r. grupa ma 168,4 mln zł zysku netto, 256,9 mln zł zysku EBIT i 2,987 mld zł przychodów. W analogicznym okresie 2019 roku zysk netto wynosił 207,2 mln zł, zysk operacyjny 284 mln zł, a przychody 2,806 mld zł.

"Pomimo dobrej pogody w sezonie letnim, wzrostu udziałów rynkowych i przychodów w trzecim kwartale, na wynik Grupy Żywiec wpłynęło przyspieszenie negatywnych zmian na rynku i znaczny wzrost kosztów produkcji" - podała spółka.

Jak napisano, w ciągu dziewięciu miesięcy 2020 roku przychody grupy wzrosły o 6 proc. rdr, podczas gdy koszty produkcji i opakowań wzrosły o 13 proc. Spółka tłumaczy, że jest to związane przede wszystkim z przyspieszeniem wzrostu mniej rentownych kanałów dystrybucji oraz wzrostem udziału opakowań jednorazowych w strukturze sprzedaży oraz negatywnym wpływem kursów walut.

„Funkcjonujemy w czasie ogromnej niepewności na rynku spowodowanej rozwijającą się epidemią oraz dużymi zmianami w zachowaniach konsumentów. Częściej robią dziś zakupy w sieciach dyskontowych i chętniej wybierają piwo w opakowaniach jednorazowych. To wpływa na rentowność spółki” – powiedział, cytowany w raporcie, Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec.

Grupa podała, że obserwując rosnącą niepewność w otoczeniu i dalszy wzrost kosztów, podjęła działania mające na celu wzmocnienie pozycji konkurencyjnej i skupienie na źródłach przewagi. Firma uruchomiła program transformacyjny zakładający uproszczenie biznesu, koncentrację zasobów na kluczowych obszarach działania i rezygnację z niestrategicznych aktywów.

W październiku Grupa Żywiec podpisała list intencyjny wyrażający zamiar sprzedaży na rzecz Van Pur 100 proc. udziałów w spółce Browar Braniewo, wraz z prawami do marek „Kuflowe”, „Braniewo” i „Jasne że Pełne” oraz aktywów związanych z produkcją tych piw. Finalizacja tej transakcji jest uzależniona od zgody prezesa UOKiK i wymaga pomyślnego zakończenia procesu due diligence. Jednocześnie Grupa Żywiec prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami odnośnie sprzedaży Browaru Zamkowego Cieszyn.(PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki