Zakład grupy Boryszew w chińskim Dalian wznowił produkcję 17 lutego - poinformował PAP Biznes prezes Boryszewa Piotr Lisiecki.
"Sytuacja z odbiorami naszych wyrobów jest bardzo dynamiczna. Część z klientów uruchomiła produkcję 17 lutego, jednak poniżej zakładanych planów, natomiast część zmieniła termin uruchomienia pełnych volumenów produkcji na połowę marca. Poziom zamówień utrzymuje się na niższym poziomie niż zakładał to harmonogram. Obecnie na stocku posiadamy taką ilość wyrobów, która pozwoli na ograniczenie pracy zakładu na dwa tygodnie, celem redukcji strat powstałych w wyniku zmniejszenia liczby zamówień. Zakład będzie funkcjonował, jednak w ograniczonym zakresie. Planujemy wykorzystać ten czas na prace modernizacyjne" - dodał.
Maflow Components Dalian produkuje w chińskim Dalian przewody dla motoryzacji.
"Wszyscy nasi dostawcy są objęci szczególnym nadzorem, pracownicy są w dobrym stanie zdrowia. Sytuację w Dalian monitorujemy na bieżąco" - powiedział prezes.
W skład grupy Boryszew wchodzi blisko 40 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w 14 krajach na 4 kontynentach.
W ocenie analityków mBanku ryzykiem dla produkcji i sprzedaży aut w Europie są potencjalne braki w dostawach komponentów z Chin, co może negatywnie przekładać się na zamówienia od polskich dostawców. Wśród polskich spółek najbardziej eksponowanych na rynek automotive wymieniają Alumetal, Boryszew, Izoblok, Mangatę i Sanok.
Według analityków skala działalności fabryki grupy Boryszew w Chinach jest mała i wynosi tylko 70 mln zł rocznie.
Przychody grupy Boryszew po trzech kwartałach 2019 roku wyniosły 4,79 mld zł. (PAP Biznes)
epo/ ana/


























































