REKLAMA
RELACJA Z FORUM FINANSÓW

Zakład grupy Boryszew w Chinach wznowił produkcję 17 lutego

2020-02-27 14:44
publikacja
2020-02-27 14:44

Zakład grupy Boryszew w chińskim Dalian wznowił produkcję 17 lutego - poinformował PAP Biznes prezes Boryszewa Piotr Lisiecki.

fot. / / Boryszew
"Należący do grupy Boryszew zakład Maflow w chińskim Dalian rozpoczął produkcję z tygodniowym opóźnieniem po przerwie związanej z Chińskim Nowym Rokiem, co było zgodne z wytycznymi lokalnego rządu. Zakład pozyskał, oczywiście, wszystkie zgody niezbędne do uruchomienia produkcji i produkował początkowo na poziomie 50 proc. swoich mocy produkcyjnych. W ubiegłym tygodniu osiągnęliśmy poziom 70 proc. mocy przerobowych, natomiast w bieżącym produkujemy z wykorzystaniem 100 proc. Fabryka w Dalian, na chwile obecną, jest zaopatrzona w dostawy lokalnych komponentów do kontynuowania produkcji" – powiedział prezes.

"Sytuacja z odbiorami naszych wyrobów jest bardzo dynamiczna. Część z klientów uruchomiła produkcję 17 lutego, jednak poniżej zakładanych planów, natomiast część zmieniła termin uruchomienia pełnych volumenów produkcji na połowę marca. Poziom zamówień utrzymuje się na niższym poziomie niż zakładał to harmonogram. Obecnie na stocku posiadamy taką ilość wyrobów, która pozwoli na ograniczenie pracy zakładu na dwa tygodnie, celem redukcji strat powstałych w wyniku zmniejszenia liczby zamówień. Zakład będzie funkcjonował, jednak w ograniczonym zakresie. Planujemy wykorzystać ten czas na prace modernizacyjne" - dodał.

Maflow Components Dalian produkuje w chińskim Dalian przewody dla motoryzacji.

"Wszyscy nasi dostawcy są objęci szczególnym nadzorem, pracownicy są w dobrym stanie zdrowia. Sytuację w Dalian monitorujemy na bieżąco" - powiedział prezes.

W skład grupy Boryszew wchodzi blisko 40 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w 14 krajach na 4 kontynentach.

W ocenie analityków mBanku ryzykiem dla produkcji i sprzedaży aut w Europie są potencjalne braki w dostawach komponentów z Chin, co może negatywnie przekładać się na zamówienia od polskich dostawców. Wśród polskich spółek najbardziej eksponowanych na rynek automotive wymieniają Alumetal, Boryszew, Izoblok, Mangatę i Sanok.

Według analityków skala działalności fabryki grupy Boryszew w Chinach jest mała i wynosi tylko 70 mln zł rocznie.

Przychody grupy Boryszew po trzech kwartałach 2019 roku wyniosły 4,79 mld zł. (PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Epidemia koronawirusa z Chin

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki