

TXM, właściciel sieci dyskontowych sklepów detalicznych TXM textilmarket, w tym roku nie planuje otwarć nowych placówek - poinformował PAP Biznes prezes Marcin Gregorowicz.
"Rozwój sieci w tym roku będzie praktycznie wstrzymany, nie planujemy otwierać nowych sklepów. Musimy się skoncentrować na poprawie funkcjonowania tych istniejących" - powiedział PAP Biznes Gregorowicz.
Sieć TXM składa się z 397 sklepów o łącznej powierzchni 105,5 tys. m kw. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce (350 placówek) oraz w Rumunii i na Słowacji (łącznie 47 sklepów).
"Jeśli nasze cele strategiczne zostaną zrealizowane, to w przyszłym roku Polska i Rumunia będą dla nas najbardziej interesującymi rynkami do dalszej ekspansji" - powiedział prezes.
Poinformował, że spółka nie wyklucza zamknięcia wybranych sklepów, co do których nie widzi szans na uzyskanie trwałej rentowności w dłuższym terminie.
"Natomiast na dzień dzisiejszy nie widzimy takiej potrzeby" - powiedział.
Pytany o możliwy wpływ zakazu handlu w niedziele na sprzedaż TXM, odpowiedział: "W niedziele realizujemy niewielki udział sprzedaży. Nie podejmujemy więc na razie żadnych działań w związku z zakazem handlu. Zakładamy, że w dość naturalny sposób sprzedaż rozłoży się na inne dni".
Spółka stawia na rozwój e-commerce.
"Chcielibyśmy, by sprzedaż internetowa znacznie wzrosła w tym roku. Pracujemy nad uspójnieniem oferty pomiędzy sklepem internetowym i stacjonarnym pod względem cenowym i asortymentowym. Powinno to się udać na przełomie drugiego i trzeciego kwartału" - powiedział Gregorowicz.
Anna Pełka (PAP Biznes)
pel/ ana/