"Naszą ambicją jest dojście do 3 mln klientów internetu i 1 mln klientów telewizji w średnim terminie, czyli do końca 2012 roku" - powiedział prezes.
Po pierwszym półroczu grupa TP miała 2,261 klientów internetu. Ceny Neostrady od początku października spadają średnio o około 20 proc.
Witucki nie spodziewa się spadku przychodów telekomu z segmentu internetowego.
"Biorąc pod uwagę zwiększenie zapotrzebowania na usługę nie sądzę, żeby przecena Neostrady miała wpłynąć na spadek przychodów" - powiedział.
Przychody z usług szerokopasmowego dostępu do internetu grupy TP wyniosły w I półroczu 777 mln zł.
"Ta oferta jest owocem porozumienia z UKE i pozwala z systemu +retail minus+ przejść na koszt plus" - powiedział Witucki.
Dotychczas każda oferta detaliczna TP powodowała, że cena hurtowego dostępu dla operatorów alternatywnych była określana po rabacie wynoszącym 51,75 proc. Obecnie regulator przed wprowadzeniem nowej oferty TP sprawdza, czy operatorzy mogą przy zamrożonej stawce BSA, ponosząc swoje koszty, osiągać godziwą marżę na usłudze dostępu do internetu oferowanej na łączach TP.
Stawki hurtowego dostępu do internetu, czyli BSA są zgodnie z porozumieniem z Urzędem Komunikacji Elektronicznej zamrożone do końca 2012 roku. W zamian TP zobowiązała się do inwestycji w 1,2 mln linii dostępu do szerokopasmowego internetu.
Źródło:PAP