REKLAMA
TYLKO U NAS

MPM Product się zmienia

2011-10-24 11:13
publikacja
2011-10-24 11:13
W związku z nową strategią rozwoju Zarząd MPM Product sp. z o.o., ogłosił powstanie dwóch autonomicznych spółek: MPM agd S.A. oraz MPM Hotele Spa sp. z o.o. Utworzenie pierwszej z nich było konsekwencją wydzielenia ze struktur firmy pionów AGD i IT, następnie dotychczasowa spółka MPM Product zmieniła nazwę na MPM Hotele Spa sp. z o.o.

Dzięki przekształceniom MPM Product chce zwiększyć tempo rozwoju biznesowego. Zarząd przewiduje, że MPM Hotele Spa staną się jednym z kluczowych graczy w branży turystyki zdrowotnej. Do tej pory kapitał MPM Hotele Spa wchodził w skład spółki MPM Product.

Decyzję o utworzeniu odrębnej, autonomicznej firmy, aktywnej wyłącznie w branży turystycznej, tłumaczy Piotr Płochocki, prezes zarządów obu spółek: - Wydzielenie pionu AGD i IT oraz przekształcenie pozostałych aktywów spółki w MPM Hotele Spa było jedyną drogą, pozwalającą na dalszy rozwój obydwu podmiotów. Przede wszystkim pozwoliło to na przejrzyste, transparentne dokapitalizowanie zarówno MPM agd S.A. jak i MPM Hotele Spa sp. z o.o. Podział jest elementarną częścią naszych ambitnych planów wobec obu podmiotów.

Pod koniec lat 90. zarząd MPM podjął odważną decyzję o inwestycji w raczkujący jeszcze sektor turystyki health&beauty. Zawsze była to jednak działalność dodatkowa obok pierwotnej, jaką pozostawała produkcja i sprzedaż urządzeń AGD.

W najbliższej przyszłości firma MPM agd S.A. planuje bardzo silne zwiększenie wolumenu sprzedaży na rodzimym rynku, przenosząc działalność na kolejny poziom oraz dodatkowo znacząco rozszerzy geograficzny obszar swojej działalności, intensyfikując działania sprzedażowe swoich artykułów na rynkach Europy Wschodniej i Południowej – na Białorusi, w Czarnogórze, Estonii, Litwie i Łotwie, Serbii, Słowacji oraz na Ukrainie i na Węgrzech.

Zarząd Spółki zadecydował o wdrożeniu starannie przygotowywanego rozwiązania, koniecznego dla dalszego, równoległego funkcjonowania firmy w dwóch kluczowych obszarach. MPM Product zostało podzielone – kapitał został rozdystrybuowany do dwóch autonomicznych podmiotów, przygotowanych do samodzielnego funkcjonowania. Dotychczasowa spółka MPM Product przyjęła nazwę MPM Hotele SPA sp. z o.o. Przewiduje się, że w perspektywie kilku lat znacznie wzmocni swą pozycję w branży turystyczno-leczniczej w Polsce. Z kolei wydzielona ze struktur firmy MPM agd S.A. będzie nadal zajmować się produkcją i dystrybucją artykułów gospodarstwa domowego .

- Nasza działalność handlowa w sektorze AGD oraz IT pozostała kluczowym elementem biznesu MPM. Świadczą o tym także przychody – wydzielona MPM Hotele Spa generowała jedynie 15% całościowego przychodu MPM Product. Wiemy, że dalsza koegzystencja spółek, które na przestrzeni lat stały się bardzo odrębne hamowałaby wzajemnie ich rozwój, a patrząc na dynamikę wzrostu widzimy, że potencjał obydwu podmiotów jest naprawdę ogromny – podsumowuje prezes Płochocki.

informacja prasowa
Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki