Idea Bank chce mieć do 2020 r. ponad 10 proc. ROE, C/I poniżej 45 proc.

Idea Bank planuje do 2020 roku utrzymać dynamikę wzrostu sumy bilansowej grupy o co najmniej 2 mld zł rocznie, zwiększyć wskaźnik ROE do ponad 10 proc. i obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do poniżej 45 proc. - poinformował bank w komunikacie.

(fot. Marek Wisniewski / FORUM)

Bank w kierunkach rozwoju na lata 2018-2020 podał, że wskaźnik kosztów ryzyka nowego portfela kredytowego ma być poniżej 2 proc. Cel dotyczący wskaźnika C/I nie uwzględnia podatku od aktywów.

Wskaźnik C/I w 2017 roku wyniósł 54,5 proc. Bank podał, że po eliminacji skutków zdarzeń jednorazowych oraz podatku od aktywów wskaźnik ten wynosił 48,5 proc. Wskaźnik ROE wynosił 5,8 proc.

Bank podał, że planuje m.in. udostępnić wszystkie produkty sprzedawane przez grupę w kanałach online’owych i mobilnych, wzmocnić synergie w grupie, co skutkować ma zwiększeniem do ponad 50 proc. udziału klientów posiadających produkty co najmniej dwóch spółek z grupy.

Bank planuje także zwiększenie udziału osadu na rachunkach w finansowaniu działalności banku do 15-20 proc. oraz chce wejść do grona trzech banków najchętniej polecanych sobie przez swoich klientów.

W roku 2017 grupa Idea Bank miała 230,8 mln zł zysku netto, czyli był on niższy o 47,7 proc. niż w 2016 roku. Bank podał, że na tak znaczącą różnicę pomiędzy osiągniętym wynikami miała wpływ przede wszystkim sprzedaż jednej ze spółek grupy w trakcie 2016 roku (GetBack) za łączną cenę 825 mln zł. Wynik brutto na sprzedaży wyniósł 249 mln zł.

Dodatkowo istotny wpływ na różnicę miało ujęcie w 2017 roku odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości akcji Open Finance oraz aktualizacji wartości godziwej nieruchomości inwestycyjnej.

Wynik z tytułu odsetek wyniósł 681,4 mln zł i był o 9 proc. większy niż przed rokiem. Marża odsetkowa wynosi 3,6 proc. Wynik prowizyjny wyniósł 311,4 mln zł, zmniejszając się o 9 proc. względem 2016 roku.

Suma bilansowa na koniec 2017 roku wynosiła 24 mld zł. Wartość kredytów i pożyczek brutto oraz należności leasingowych udzielonych klientom wzrosła z 14,6 mld zł w 2016 roku do 16,3 mld zł w 2017 roku. Natomiast zobowiązania wobec klientów wzrosły z 17,7 mld zł w 2016 roku do 19,5 mld zł w 2017 roku

Sprzedaż produktów kredytowych wyniosła w 2017 roku 9,6 mld zł, rosnąc o 19 proc. względem 2016 roku.

Współczynnik wypłacalności grupy wyniósł 14 proc. (PAP Biznes)

seb/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
IDEABANK 0,00% 6,50
2018-06-20 17:00:00
WIG 1,30% 56 638,39
2018-06-20 17:05:00
WIG20 1,58% 2 154,18
2018-06-20 17:05:00
WIG30 1,59% 2 488,56
2018-06-20 17:15:00
MWIG40 1,15% 4 311,72
2018-06-20 17:15:00
DAX 0,14% 12 695,16
2018-06-20 17:34:00
NASDAQ 0,98% 7 801,45
2018-06-20 18:47:00
SP500 0,41% 2 774,03
2018-06-20 18:47:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl