Czechy są pierwszym zagranicznym rynkiem, na którym grupa CCC uruchomiła platformę ccc.eu. Grupa planuje start e-commerce w pierwszym kwartale 2020 roku również w Rumunii, na Słowacji, Węgrzech i w Austrii - poinformowało CCC w komunikacie prasowym.
Grupa CCC uruchomiła pięć miesięcy temu sklep internetowy w Polsce.
Czechy to trzeci największy pod względem przychodów rynek zagraniczny dla CCC, z 96 sklepami stacjonarnymi. Spółka rozpoczęła tam działalność 15 lat temu. Przychody z Czech wyniosły na koniec trzeciego kwartału 2019 roku 212 mln zł, co stanowi około 6 proc. przychodów w całej grupie.
"Zgodnie ze strategią całej grupy CCC chcemy rozwijać na nim omnichannelową sprzedaż, ponieważ widzimy gotowość Czechów do korzystania z proponowanych w jej ramach narzędzi. Silna pozycja marki CCC w tym kraju ułatwi nam realizację celów sprzedażowych, poprzez zwiększanie aktywności dotychczasowych klientów oraz pozyskiwanie nowych klientów online" - powiedział wiceprezes CCC Karol Półtorak, cytowany w komunikacie.
W 2020 roku grupa CCC planuje także udostępnienie aplikacji mobilnej CCC dla użytkowników na rynku czeskim. W Polsce po niespełna 9 miesiącach od uruchomienia aplikacja zanotowała 1,2 mln pobrań. (PAP Biznes)
pr/ ana/























































