BoomBit skupia się na grach z kategorii Mid-Core i Casual. Spółka widzi potencjał w grach międzyplatformowych i zakłada wydawanie swoich tytułów na PC oraz konsolach - poinformował podczas wideokonferencji prezes BoomBit, Marcin Olejarz.


"Cały czas chcemy rozwijać aktualne portfolio, ale angażujemy się też w nowe inicjatywy. Obecna sytuacja na rynku reklamy mobilnej implikuje przeniesienie dużej części naszych zasobów na produkcję i rozwój portfolio gier Mid-Core i Casual. Chcemy wydawać je własnymi siłami oraz we współpracy z zewnętrznymi partnerami. Rynek jest trudny, więc mniejsze podmioty szukają partnerów do współpracy przy rozwoju i skalowaniu ich produktów" - powiedział prezes BoomBit Marcin Olejarz.
"Daje nam to możliwość zaangażowania się w ciekawe projekty o zaawansowanym stadium realizacji. (...) Najlepszym przykładem nowych projektów, w które się zaangażowaliśmy jest Mobile Esports. Liczymy, że będzie wartościowym uzupełnieniem portfolio grupy i dodatkowym źródłem przychodów" - dodał.
Mobile Esports to platforma turniejowa dla graczy w modelu free-to-play. Nagrodami są karty podarunkowe do 600 marek z całego świata.
Współtwórca platformy Thomas Newman poinformował, że platforma może używać tokenów NFT spółki jako nagród i tym samym wesprzeć adaptację BoomLand do systemu.
"Obecnie jesteśmy w fazie testów platformy, ale naszym celem jest jej soft-launch w IV kwartale" - powiedział Newman.
Prezes BoomBit poinformował, że spółka nie ma zamiaru wychodzenia z sektora gier mobilnych, ale chce, aby gry BoomBit pojawiały się również na innych platformach.
"Mamy szerokie plany wejścia na rynek PC i konsol. Uważamy, że tego typu produkcje - gry międzyplatformowe - są przyszłością. W przyszłym roku będziemy już mieli gry na platformie Steam i najprawdopodobniej na konsolach" - powiedział Olejarz.
"Chcemy, aby w perspektywie 3-5 lat nasze przychody i dochody były dwukrotnie większe" - dodał.
W I półroczu 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 128,2 mln zł. Spółka miała 5,6 mln zł skonsolidowanej EBITDA i skonsolidowany zysk netto na poziomie 7,08 mln zł.
W drugim kwartale istotny wpływ na wyniki grupy miała wycena do wartości godziwej udziałów w spółce SuperScale s.r.o., w związku z zakończoną w czerwcu rundą finansową, w ramach której spółka pozyskała blisko 5 mln euro. Skutkowało to przeszacowaniem wartości tych udziałów w górę o 10 mln zł.
BoomBit poinformował, że po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym, skonsolidowana skorygowana EBITDA w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosła 6,4 mln zł (-45 proc. rdr), zaś skonsolidowany skorygowany wynik netto ukształtował się na poziomie -0,07 mln zł. W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 11,1 mln zł EBITDA i 4,7 mln zł zysku netto.
Saldo środków pieniężnych na koniec czerwca 2023 r. wyniosło 46,7 mln zł.
Najlepiej zarabiającymi tytułami w pierwszym półroczu 2023 roku były Hunt Royale (46,1 mln zł) oraz Darts Club (14,7 mln zł). W 2023 roku spółki Grupy BoomBit wydały łącznie 13 gier na platformach iOS, w tym 9 gier typu Hyper-Casual i 4 Mid-Core. (PAP Biznes)
mcb/ osz/