Agora odnotowała w trzecim kwartale 6,6 mln zł straty netto wobec 10,1 mln zł straty rok temu. Strata była o 32 proc. niższa od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 9,7 mln zł ujemnego wyniku.
Przychody Agory osiągnęły 259,8 mln zł, rosnąc o 6,5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Analitycy spodziewali się 252,7 mln zł przychodów.
Spółka poprawiła łączną sprzedaż usług reklamowych do 125,3 mln zł, o 6,5 proc. rok do roku. Tzw. pozostała sprzedaż wzrosła o prawie 30 proc. do 32,7 mln zł. Pozytywny wpływ na wysokość tej pozycji miały głównie przychody z działalności filmowej oraz przychody z działalności Wydawnictwa Agora - czytamy w raporcie.
W podziale na segmenty, prasa zanotowała przychody na poziomie 71 mln zł, prawie identycznym jak w ubiegłym roku. Minimalnie wzrosły przychody ze sprzedaży Gazety Wyborczej (o 0,4 proc. do 24,7 mln zł). Przychody z reklam spadły o 1,6 proc. do 37,9 proc.
Segment film i książka osiągnał sprzedaż na poziomie 65,6 mln zł, o 14,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody z działalności wydawniczej wzrosły o prawie 70 proc. do 11,3 mln zł.
Reklama zewnętrzna poprawiła przychody o 9,5 proc. do 35,6 mln zł.
Internet zanotował wzrost o 12,5 proc. do 33,4 mln zł.
Sprzedaż w segmencie radio wyniosła 22,6 mln zł, o 29 proc. więcej rok do roku.
Druk pozostał prawie stabilny (spadek o 0,3 proc.) na poziomie 39,9 mln zł.
Koszty operacyjne Agory wzrosły do 264,2 mln zł, o 4,1 proc. rok do roku. Największa pozycja kosztowa - usługi obce - wzrosła o 10,2 proc. do 87,2 mln zł.
Poniżej tabela z wynikami Agory i ich porównaniem do konsensusu PAP:
3Q2015 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2015 rdrPrzychody 259,8 252,7 2,8% 6,5% -11,3% 835,4 8,7% EBITDA 19,8 13,4 47,6% 41,4% -41,2% 79,4 51,4% EBIT -4,4 -10,0 -56,2% 1,7 -91,2% Zysk netto -6,6 -9,7 -32,1% -34,7% -3,0 -85,5%
marża EBITDA 7,6% 5,3% 2,31 1,88 -3,89 9,5% 2,68 marża EBIT -1,7% -4,0% 2,28 -5,71 -2,92 0,2% -2,32 marża netto -2,5% -3,8% 1,30 1,60 -3,84 -0,4% 2,34
(PAP)
kuc/



























































