Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Virgin Mobile – kradzież danych polskich klientów

, aktualizacja: 2019-12-30 14:24

Klienci Virgin Mobile Polska padli ofiarą ataku hakerskiego, w wyniku którego skradzione zostały dane 12,5% osób korzystających z usług telekomunikacyjnych „na kartę". Do zdarzenia doszło w okresie przedświątecznym. 30 grudnia prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych poinformował, że przeprowadzi w tej sprawie czynności kontrolne.

fot. Bartłomiej Kudowicz / FORUM

reklama

W Boże Narodzenie operator sieci komórkowej rozpoczął wysyłanie SMS-ów z informacją o kradzieży danych osobowych. Wyciekły dane 12,5% tzw. klientów na kartę firmy Virgin Mobile, tj:

  • imiona i nazwiska,
  • numery PESEL,
  • numery dowodów osobistych oraz paszportów

Do ataku hakerskiego doszło w dniach 18-22 grudnia 2019 roku. Klienci, których dane osobowe zostały skradzione, zostali poinformowani przez operatora. W wiadomości SMS Virgin Mobile ostrzega przed próbami wyłudzenia kolejnych danych.

Osoby korzystające z abonamentu firmy Virgin Mobile oraz użytkownicy „na kartę”, którzy nie otrzymali wiadomości SMS, są w bezpiecznej sytuacji. Klienci, którzy zmienili sieć, ale byli użytkownikami "na kartę" w Virgin Mobile, również mogli paść ofiarą ataku. Operator komórkowy zaznacza, że zostaną o tym poinformowani.

Prezes UODO podjął decyzję o przeprowadzeniu czynności kontrolnych, mających na celu dokładne ustalenie okoliczności tej sprawy.

DF

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty