5 listopada użytkownicy usług Revolut otrzymali wiadomości e-mail informujące o zbliżającej się aktualizacji zasad ochrony prywatności. Nowe reguły przewidują udostępnianie danych osobowych biurom informacji kredytowej, portalom społecznościowym i firmom analitycznym. W pierwszym przypadku ma to umożliwić usługodawcy lepszą ocenę sytuacji finansowej klienta. Zapowiedź może oznaczać wprowadzenie w przyszłości nowych form finansowania, np. pożyczek.
W dokumencie opisującym zasady ochrony prywatności wskazano, że sprawdzanie historii kredytowej w biurach może odbywać się podczas starania się o produkt kredytowy (klient jest o tym powiadamiany) lub w celu stworzenia i zaproponowania produktów dopasowanych do użytkownika. „Z powodu międzynarodowego zasięgu naszych usług używamy biur informacji kredytowej i agencji zapobiegających oszustwom w Wielkiej Brytanii i innych krajach” – wskazuje Revolut. Zapytania nie wpływają na scoring kredytowy, ale mogą pozostawiać „miękki ślad” w historii (odnotowanie pytania).
Druga nowość w polityce ochrony prywatności ma cel marketingowy. Ma umożliwiać tworzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych. Wyłączenie zgody jest tym razem możliwe w aplikacji mobilnej. W tym celu należy przejść do sekcji ustawień i wybrać opcję „prywatność”, a następnie odznaczyć pole „marketing ukierunkowany”. Aplikacja musi być zaktualizowana do wersji 6.15 lub wyższej.
MK