Rzecznik Finansowy przedstawił podsumowanie swoich działań wspierających poszkodowanych w sprawie GetBack. Przypomnijmy, że obligacje tego przedsiębiorstwa sprzedawane były indywidualnym inwestorom, czasem jako zamiennik lokaty bankowej. Działania takie mogą nosić znamiona nietrafionej sprzedaży (missellingu) - oferowania produktów niezgodnych z potrzebami konsumenta.
Do końca grudnia 2019 r. do Rzecznika Finansowego trafiło ponad 800 wniosków o podjęcie działań w tego rodzaju sprawach. W większości przypadków banki i domy maklerskie nie zmieniły swoich stanowisk po interwencji instytucji.
"Warto podkreślić, że w ramach postępowania interwencyjnego Rzecznik Finansowy napotkał problemy z przekazywaniem informacji przez jeden z banków, na który trafiało najwięcej skarg. Stąd Rzecznik skorzystał ze swojego uprawnienia i wymierzył Idea Bank maksymalną możliwą karę za naruszenia ustawy reklamacyjnej czyli 100 tys. zł. Spółka odwołała się od tej decyzji i obecnie trwa postępowanie przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym" - wskazano w komunikacie Rzecznika Finansowego.
MK