cyber_Folks zapowiada na początek 2024 r. nowe produkty mocno wykorzystujące AI - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Dodali, że cyber_Folks analizuje rynek pod względem przejęć w segmencie hostingu.


"Bardzo mocno postawiliśmy na dewelopment własnych produktów, na R&D, tak, aby te produkty, które oferujemy klientom były przez nas wytworzone. (...) Aby realizować tak wysoki poziom marży jaki dzisiaj realizujemy - w samym segmencie cyber_Folks jest to 40 proc. - musimy mieć jeszcze wyższy poziom marży bezpośredniej, a to są nam w stanie zapewnić tylko własne produkty" - powiedział Jakub Dwernicki, prezes cyber_Folks.
"Wkrótce - w bardzo niedalekiej przyszłości, na samym początku 2024 r. - pojawi się portfolio produktów wykorzystujących bardzo intensywnie sztuczną inteligencję" - dodał.
Prezes zapowiada, że nowy produkt będzie bardzo użyteczny dla klientów i będzie generował duże oszczędności.
"Osobiście wierzę w to, że produkt, który zaprezentujemy, wykorzystujący sztuczną inteligencję w automatyzacji procesu obecności klienta w Internecie, jest to produkt, który będzie absolutnym hitem i który bardzo szybko rozpędzi się, jeżeli chodzi o jego udział w wolumenie liczby nowych klientów, ale także w przychodach" - dodał.
Prezes poinformował, że analizują rynek pod względem przejęć w segmencie hostingu.
"Myślimy o takich przejęciach, natomiast coraz trudniej o dobry region i dobrą skalę. W rejonie gdzie jesteśmy silni, w Europie Centralnej praktycznie wszystko jest już przebrane. (...) Musimy się rozglądać po innych częściach świata i taki research robimy. Być może coś mamy na oku" - powiedział prezes.
Jak wskazali przedstawiciele spółki, cyber_Folks skupia się także na mniejszych klientach i produktach lite - łatwych w obsłudze, niewymagających wiedzy technicznej.
"Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że z naszej perspektywy najważniejsze są rezultaty finansowe prowadzące do zysku, przepływów pieniężnych - czyli wyższa marża. Mniejsi klienci z jednej strony dają nam dużą stabilność, a z drugiej strony zwiększają marżowość na poziomie EBITDA i zysku netto. Nie zawsze jesteśmy w stanie uzyskać te efekty na dużych klientach, dlatego, że często wymagają oni dużych rabatów, twardo negocjują warunki cenowe, a usługi nie są tak bardzo rentowne" - powiedział Jakub Dwernicki.
Jak wskazał prezes, cyber_Folks realizuje wzrosty wyników poprzez pozyskanie nowych klientów.
"W III kwartale 2023 r. przybyło nam w porównaniu do III kwartału 2022 r. 15 tysięcy nowych klientów, a także zwiększyła się marża, którą uzyskujemy z tych klientów. W rezultacie doprowadziło to do 30 proc. wzrostu EBITDA" - dodał.
EBITDA spółki wyniosła w III kwartale 35,4 mln zł. Ankietowani przez PAP Biznes analitycy spodziewali się wyniku EBITDA na poziomie 35,5 mln zł. Zysk netto j.d. wyniósł 10 mln zł, a konsensus zakładał wynik netto na poziomie 7,2 mln zł.
W tym okresie przychody cyber_Folks wyniosły 120,2 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał przychody na poziomie 120,3 mln zł.
"Warto zaznaczyć, że od początku okresu porównawczego do dziś nie dokonaliśmy żadnych przejęć, więc rekordowy kwartał to zasługa wyłącznie wzrostu organicznego" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jakub Dwernicki.
Narastająco, od początku roku, przychody grupy cyber_Folks wyniosły ponad 347 mln zł, czyli o 24 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. Zysk netto wzrósł z 22,8 mln zł do 50,6 mln zł (122 proc. wzrostu), a skorygowana EBITDA wzrosła o 43 proc., do 102,8 mln zł.
"Będziemy kontynuować wypłatę dywidendy" - powiedział na konferencji wiceprezes Robert Stasik.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy grupa wygenerowała ponad 125 mln zł gotówki z działalności operacyjnej.
Od kilku miesięcy dostępny jest kreator sklepu internetowego _Stores, dzięki któremu klienci mogą stworzyć swój własny sklep internetowy. W samym październiku spółka pozyskała ponad 100 nowych sklepów internetowych.
Obecnie z usług cyber_Folks korzysta ponad 350 tys. klientów w ponad 100 krajach. (PAP Biznes)
alk/ ana/