Emperia Holding odnotowała 3,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 16,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.


[Aktualizacja 09.14] Na początku wtorkowej sesji, akcje Emperii tanieją o 3% przy dziesiątych na rynku obrotach przekraczających 1 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 645,13 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 585,68 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 6,64 mln zł wobec 19,82 mln zł zysku rok wcześniej.
"Przychody ze sprzedaży w III kwartale 2017 roku wyniosły 645 125 tys. zł i były wyższe o 10,2% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na zrealizowany w III kwartale 2017 roku poziom przychodów istotny wpływ miał wzrost przychodów w segmencie detalicznym. Wynik netto za III kwartał 2017 roku wyniósł 3 422 tys. zł i był niższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 79,2%" - czytamy w raporcie.
Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w III kwartale 2017 roku
wyniosły 635,2 mln zł zł roku były wyższe o 10,6% niż w analogicznym
okresie roku ubiegłego. Na zrealizowany w III kwartale 2017 roku poziom
przychodów istotny wpływ miał wzrost przychodów w sklepach starych i
nowo otwartych w bieżącym roku. Wynik netto segmentu za III kwartał 2017
roku wyniósł 0,28 mln zł i był niższy od osiągniętego w roku ubiegłym o
83,1%, podano także.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 25,63 mln zł skonsolidowanego
zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w
porównaniu z 34,79 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze
sprzedaży w wysokości 1 877,19 mln zł w porównaniu z 1 758,18 mln zł rok
wcześniej.
"Przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2017 roku wyniosły 1 877 194 tys. zł roku były wyższe o 6,8% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na zrealizowany w okresie trzech kwartałów 2017 roku poziom przychodów istotny wpływ miał wzrost przychodów w segmencie detalicznym. Wynik netto w okresie trzech kwartałów 2017 roku wyniósł 25 625 tys. zł i był niższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 26,3%" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 5,69 mln zł wobec 17,78 mln zł zysku rok wcześniej.
25 nowych sklepów Stokrotka do końca br.
Emperia Holding oczekuje, że do końca roku sieć Stokrotka powiększy się o 25 nowych sklepów, wobec 407 na koniec września, podała spółka.
"W 2017 roku segment kontynuuje intensywny rozwój sieci detalicznej. Sieć detaliczną Stokrotka na koniec III kwartału 2017 roku tworzy łącznie 407 sklepów detalicznych, zaś na koniec III kwartału 2016 roku było 358 sklepów. [...] Zarząd oczekuje, że do końca w 2017 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 25 nowych sklepów" - czytamy w raporcie za III kw.
Emperia podała, że w III kwartale 2017 roku otwarto łącznie 23 sklepy (w tym 13 sklepów franczyzowych), zaś 2 sklepy zostały zamknięte. Dla porównania w III kwartale 2016 roku otwarto łącznie 11 sklepów (w tym 8 sklepów franczyzowych), zaś 1 sklep został zamknięty. W okresie trzech kwartałów 2017 roku otwarto łącznie 44 sklepy (w tym 18 sklepów franczyzowych), zaś 9 sklepów zostało zamkniętych. W okresie trzech kwartałów ub.r. otwarto łącznie 39 sklepów (w tym 13 sklepów franczyzowych), zaś 8 sklepów zostało zamkniętych.
Nakłady inwestycyjne na sklepy otwarte (własne) wyniosły 15,64 mln zł w okresie I-III kw. wobec 21,17 mln zł rok wcześniej.
Wyniki sklepów Stokrotka (na porównywalnej bazie sklepów) w trzech kwartałach 2017 r. były następujące:
- sprzedaż towarów wzrosła o 0,7% r/r do 1 591,1 mln zł
- koszty operacyjne wzrosły o 2% r/r do 364,3 mln zł
- EBITDA wzrosła o 3,1% r/r do 89,6 mln zł, czytamy także w raporcie.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną. Jest właścicielem m.in. sieci detalicznej Stokrotka.