Woodpecker, technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, podtrzymuje prognozę przychodów w 2023 r., ale nie zrealizuje prognozy dotyczącej zysku netto - poinformował prezes Mateusz Tarczyński na konferencji prasowej. Zysk netto w II kwartale wyniósł ponad 423 tys. zł i był niższy rdr o 62,54 proc.


Jak wynika z raportu, na dzień 30 czerwca 2023 roku prognoza sprzedażowa zrealizowana jest w 50,71 proc., a prognoza wyniku netto w wysokości 16,60 proc.
"Jeśli chodzi o prognozy na ten rok, podtrzymujemy część prognozy przychodowej. Wygląda na to, że nie będzie problemu ze zrealizowaniem tej prognozy, a nawet jest duża szansa na jej przekroczenie. Jeśli chodzi o część związaną z zyskiem netto to nie zrealizujemy jej na takim poziomie, jak to planowaliśmy 3 lata temu" - powiedział prezes Mateusz Tarczyński.
Spółka w obszarze wszystkich swoich produktów podjęła decyzję o zmianie metryk rozliczeniowych na nowe, oparte o dokładne rozliczenie wykorzystania usługi.
Jak podano w raporcie, strategia ta ma na celu zwiększenie możliwości długoterminowej skalowalności biznesu, co ma być osiągnięte poprzez przenoszenie użytkowników na wyższe progi cenowe wraz z ich wzrostem, oferowanie płatnych dodatków oraz w długim terminie budowę platformy handlowej dla zewnętrznych dostawców jako nowy kanał przychodowy.
"Odnośnie zmiany cennika, wypracowaliśmy w ostatnim kwartale to, jak ta zmiana będzie wyglądała. Nie chcemy robić tylko prostego podniesienia ceny - robimy dużą zmianę metryk rozliczeniowych, która pozwoli nam zbudować przewagę konkurencyjną. Ten etap mamy już za sobą, jesteśmy teraz na etapie implementacji i dogrywania szczegółów" - powiedział prezes.
Dodał, że spółka pracuje nad kolejnym produktem - "Prospects", dzięki któremu można dostarczać kontakty do ludzi, do których klienci spółki będą mogli się odezwać, aby rozpocząć współprace biznesowe.
"Planujemy uruchomienie sprzedaży pierwszej wersji (produktu - przyp. PAP) w wesji private beta, jeszcze w tym roku. Spodziewamy się pierwszych efektów w ostatnim kwartale" - powiedział Mateusz Tarczyński.
Jak podano w raporcie, w obszarze tworzenia zautomatyzowanych przekazów sprzedażowych video - zespół nowego produktu Woodpecker Scale ulepszył technologię klonowania głosu, dzięki czemu znacznie skrócił czas potrzebny do trenowania danych niezbędnych w tym procesie. Zostały wprowadzone zmiany pozwalające na zwiększenie możliwości generowania filmów sprzedażowych z 600 do kilkudziesięciu tysięcy dziennie.
Z projektów uchwał NWZ zwołanego na 20 września wynika, że akcjonariusze notowanej na NewConnect spółki Woodpecker zdecydują w sprawie ubiegania się przez spółkę o dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym GPW.
"Wybraliśmy już doradców, z którymi pracujemy. Celujemy w złożenie prospektu albo na koniec tego roku albo na początku następnego roku. Nie planujemy emisji, planujemy techniczne przejście na główny rynek" - powiedział prezes.
W drugim kwartale 2023 roku spółka posiadała aktywnych klientów ze 102 krajów porównaniu do 90 w analogicznym okresie 2022 roku.
"Widać, że nasz podstawowy trend to skupienie się na krajach anglosaskich - mamy wzrost jeśli chodzi o klientów z Wielkiej Brytanii. (...) Pojawiają się od czasu do czasu klienci z nowych krajów, natomiast nie skupiamy się na tym" - dodał prezes.
W drugim kwartale 2023 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 6,87 mln zł i wzrosły o 26,59 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem i o 2,28 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Przychody MRR liczone w dolarach wyniosły 1.635 tys. USD, co było wynikiem lepszym o 28,55 proc. rdr i były wyższe o 5,40 proc. od osiągniętych w poprzednim kwartale. MRR osiągnięty w czerwcu 2023 roku wyniósł 527 tys. USD i był wyższy o 25,35 proc. w porównaniu do czerwca 2022 roku.
Zysk netto w II kwartale 2023 r. wyniósł 423.058,98 zł i był o 62,54 proc. niższy, niż w porównywalnym kwartale 2022 roku (tj. 1,12 mln zł).
Jak podano w raporcie, niższy zysk netto jest wynikiem decyzji spółki o zdecydowanym zwiększeniu nakładów na rozwój nowych produktów w 2023 roku. Jest to część długoterminowej strategii, mającej na celu dostarczenie kompleksowych rozwiązań dla użytkowników.
Marża EBITDA w drugim kwartale 2023 r. wyniosła 17,75 proc., co oznacza spadek o 12,28 punktów procentowych w porównaniu z marżą uzyskaną w drugim kwartale 2022 roku (30,03 proc.). W stosunku do poprzedniego kwartału marża EBITDA uległa obniżeniu o 6,54 punktu procentowego.
Spółka zaprezentowała po raz kolejny strukturę swoich przychodów podzieloną na trzy główne oferowane produkty: Cold Email, Agency oraz Sales Assistant.
Jak podano, Cold Email nadal generuje najwyższe przychody ze wszystkich produktów oferowanych przez spółkę i odpowiadał w drugim kwartale za 59,38 proc. całkowitego przychodu. Produkt Agency wykazał zauważalny wzrost udziału w przychodach do 37,73 proc. wobec 35,69 proc. w poprzednim kwartale. Sales Assistant jako najnowszy wprowadzony na rynek również odnotował wzrost do poziomu 2,9 proc. z 2,56 proc. w pierwszym kwartale 2023 roku.
W drugim kwartale 2023 roku ARPA (Average Revenue per Account) wyniosła 114 USD, co oznacza wzrost o 2 USD w stosunku do poprzedniego kwartału i spadek 2 USD rdr.
Woodpecker to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie automatyzujące komunikacje w modelu software as a service (SaaS). Oprogramowanie wykorzystuje algorytmy, które m.in. wysyłają spersonalizowane komunikaty, wykrywają odpowiedzi i przypominają o kontakcie.
alk/ osz/