REKLAMA
TYLKO U NAS

Vercom stawia na rozwój obszaru komunikacji transakcyjnej

2023-11-15 12:50
publikacja
2023-11-15 12:50

Vercom, grupa technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu globalnych usług komunikacji w modelu SaaS, stawia na rozwój obszaru komunikacji transakcyjnej - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Podtrzymali, że w przyszłym roku Vercom zamierza podwoić wynik EBITDA .

Vercom stawia na rozwój obszaru komunikacji transakcyjnej
Vercom stawia na rozwój obszaru komunikacji transakcyjnej
/ GPW

Jak poinformowano na konferencji, rozwój komunikacji transakcyjnej to istotna część biznesu Vercomu i spółka rozważa rozwój tego obszaru na rynkach zachodnich.

"W rzeczywistości to jest obszar, który w naszych systemach rośnie najszybciej. Tutaj mamy wzrosty wynikające z tego, że jest bardzo duże zapotrzebowanie na komunikację transakcyjną. (...) Realizujemy to poprzez dwie marki, jedną globalną, która dostarcza te usługi do klientów z poziomu globalnego. Mamy także silną markę, która działa w Europie Środkowo - Wschodniej i dostarcza swoje rozwiązania dla trochę większych klientów" - powiedział prezes Krzysztof Szyszka.

"Obie te marki bardzo dobrze sobie radzą, bo rynek komunikacji transakcyjnej rośnie nawet szybciej niż średnia rynkowa przy tych obszarach, co jest naturalne i wynika z [postępującej - przyp.] cyfryzacji. To są najbardziej przyszłościowe obszary z naszej perspektywy - może jeszcze nie dają nam takiej kontrybucji do całościowego wyniku, ale są coraz bardziej zauważalne kwartał po kwartale" - prezes.

Jak wskazał Krzysztof Szyszka, w tej chwili spółka jest skoncentrowana na tym, żeby IV kwartał był po raz kolejny bardzo dobrym kwartałem.

"Wydaje nam się, że ten rok zakończymy z górką. Przyszły rok to jest rok, w którym chcemy podwoić nasz wynik EBITDA z poprzedniego roku" - powiedział prezes.

"Tempo 30 proc. wzrostu na poziomie EBITDA to jest tempo, które chcielibyśmy utrzymać i będziemy musieli utrzymać, żeby zrealizować ten cel podwojenia wyniku do 2024 r." - dodał Łukasz Szałaśnik, dyrektor finansowy Vercom.

Jak podkreślił, Vercom bardzo mocno skupia się na realizacji podstawowych celów spółki, jakim jest m.in. rozwój na rynku globalnym i utrzymanie dzięki temu bardzo wysokich dynamik organicznych.

"Odnosząc się do przychodów - to jest parametr, który nie do końca oddaje skalę naszego wzrostu, ze względu na to, że poszczególne usługi charakteryzują się bardzo różną marżowością. (...) Naszym celem nadrzędnym jest stałe poprawianie marży brutto na sprzedaży od strony nominalnej, budowania skali, z której potem osadza się wynik, a nie samych przychodów" - dodał Łukasz Szałaśnik.

Vercom miał w trzecim kwartale zysk brutto w wysokości 47 mln zł, co oznacza organiczny wzrost o 28 proc. rdr. Z kolei zysk netto odnotował 3-krotny wzrost rdr i osiągnął poziom 13 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk netto na poziomie 9,2 mln zł.

EBITDA (skorygowana o wycenę ESOP) Vercomu wyniosła w trzecim kwartale 2023 roku 22 mln zł i jest wyższa rok do roku o 36 proc. Ankietowani przez PAP Biznes analitycy spodziewali się wyniku EBITDA na poziomie 21,7 mln zł.

Przychody spółki w tym okresie wyniosły 84,9 mln zł (konsensus 83,4 mln zł).

Wskaźnik dług netto/EBITDA spadł do poziomu ok. 0,9x.

W trzecim kwartale 61 proc. sprzedaży Vercom pochodziło z rynków zagranicznych, a liczba płacących klientów biznesowych przekroczyła po raz pierwszy 75 tys. Większość z nich stanowią małe i średnie spółki, które odpowiadają za przeważającą część generowanej marży. (PAP Biznes)

alk/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki