Unimot otrzymał zgodę na budowę sieci stacji paliw Avia na Ukrainie. Nową umowę franczyzową na ukraińskim rynku paliw spółka zaprezentuje w pierwszym kwartale 2018 r. - podał Unimot w komunikacie prasowym.
Zarząd Avia International wyraził 8 listopada zgodę na reprezentowanie marki Avia na Ukrainie przez Unimot.
Cytowany w komunikacie Adam Sikorski, szef rady nadzorczej Unimotu, poinformował, że oferta franczyzowa na rynku ukraińskim będzie dotyczyła wyłącznie wystroju stacji i działań marketingowych pod wspólną marką Avia, bez fizycznej dostawy paliw.
"(...) Unimot będzie rozwijać projekt oparty na bezpiecznych zasadach. Nie zamierzamy kupować ani budować stacji paliw na Ukrainie. W pierwszym kwartale 2018 r. zaprezentujemy rynkowi na Ukrainie ofertę franczyzową, która nie wygeneruje istotnych kosztów w budżecie Unimotu. A ponieważ ukraiński rynek stacji paliw jest bardzo rozdrobniony, uważamy, że europejska marka Avia zostanie tam znakomicie przyjęta" - powiedział Sikorski.
Podczas środowego spotkania członków Avia International Sikorski został powołany w skład zarządu stowarzyszenia. Jako członek zarządu Avia International będzie koordynował program wspólnego zakupu produktów naftowych na potrzeby kilkunastu krajów.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym, gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Firma zaopatruje w paliwa płynne i gazowe takie sektory jak: transport, logistyka, usługi, rolnictwo oraz przemysł.
Spółka jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, zrzeszającego 90 firm z 14 krajów Europy, które mogą oferować produkty petrochemiczne pod marką Avia.
Do końca 2020 roku firma planuje stworzyć w Polsce 100 stacji paliw pod marka Avia i wykorzystać je jako wzbogacenie projektu Tankuj24 o dodatkowe punkty odbioru paliwa.
Avia International to działające od 1960 r. stowarzyszenie zarejestrowane w Szwajcarii. Udostępnia ono markę Avia oraz zapewnia wsparcie w zakresie marketingu, zakupów i sprzedaży produktów na stacjach.
Marka ta jest popularna w takich krajach jak: Niemcy (ok. 840 stacji), Francja (ok. 710 stacji), Szwajcaria (ok. 600 stacji), Holandia (ok. 310 stacji), Hiszpania (ok. 140 stacji). W naszej części Europy sieć zyskała popularność na Węgrzech (ponad 80 stacji) i w Serbii (ok. 50 stacji). (PAP Biznes)
morb/ gor/