REKLAMA
TYLKO U NAS

BAH traci kolejnego klienta. Ssangyong Motor Company wypowiedział umowę

2020-08-24 22:28, akt.2020-08-25 09:38
publikacja
2020-08-24 22:28
aktualizacja
2020-08-25 09:38

Ssangyong Motor Company wypowiedział umowę dystrybucyjną spółce Ssangyong Polska z grupy British Automotive Holding - poinformował BAH w komunikacie. Oznacza to konieczność utworzenia odpisu aktualizacyjnego wartość udziałów w Ssangyong Polska w jednostkowym sprawozdaniu BAH w wysokości 1,08 mln zł.

BAH traci kolejnego klienta. Ssangyong Motor Company wypowiedział umowę
BAH traci kolejnego klienta. Ssangyong Motor Company wypowiedział umowę
fot. Borys Skrzyński / / Puls Biznesu

Umowa dystrybucyjna została zawarta 6 maja 2019 roku. Jej przedmiotem było świadczenie przez Ssangyong Polska usług autoryzowanego importera i dystrybutora pojazdów marki Ssangyong na terytorium Polski.

Zgodnie z treścią wypowiedzenia umowa wygasa z dniem złożenia stosownego oświadczenia bez dodatkowego terminu wypowiedzenia, tj. z dniem 24 sierpnia 2020 roku. Papiery BAH notowane na warszawskiej GPW reagują na ten komunikat blisko 10-proc. przeceną.

fot. / / Bankier.pl

W przesłanym dokumencie Ssangyong Motor Company oczekuje kontynuacji świadczenia przez Ssangyong Polska usług serwisowych i gwarancyjnych w odniesieniu do pojazdów marki Ssangyong na terytorium Polski do momentu zakończenia okresu gwarancji ostatniego pojazdu sprzedanego przez kontrahentów lub do momentu wyznaczenia przez Ssangyong Motor Company nowego podmiotu odpowiedzialnego za świadczenie usług serwisowych i gwarancyjnych, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.

Zarząd British Automotive Holding analizuje zasadność i skuteczność wypowiedzenia przez Ssangyong Motor Company umowy dystrybucyjnej.

Wypowiedzenie umowy dystrybucyjnej będzie skutkować koniecznością utworzenia odpisu aktualizującego wartości udziałów w spółce Ssangyong Polska na poziomie sprawozdania jednostkowego BAH za I półrocze 2020 r. w wysokości 1,08 mln zł oraz na poziomie sprawozdania jednostkowego British Automotive Polska za I półrocze 2020 r. (podmiotu zależnego od BAH) - w wysokości 9,03 mln zł.

Przypomnijmy, że wcześniej BAH współpracował z Jaguarem Land Roverem i było to jego główne źródło przychodów. Również ten kontrakt BAH jednak utracił, czego efektem była blisko 90-proc. przecena akcji. (PAP Biznes)

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
jasiek2017
Po ucieczce Infiniti, Mitsubishi a teraz kolejnych firm wychodzi na to, że w grze pozostają 3 kierunki dostaw aut. Europa kontynentalna, Japonia i Korea.
sammler
To nie zawsze jest "ucieczka". Mitsubishi np. znika z Europy, bo taki a nie inny podział geograficzny ustalono w aliansie Nissan-Renault-Mitsubishi. Chcą współpracować, a nie wewnętrznie konkurować. Limity emisji to inna sprawa. Infiniti nie chciało się podporządkować, to i znika.

"Odkąd zaprezentowano nową
To nie zawsze jest "ucieczka". Mitsubishi np. znika z Europy, bo taki a nie inny podział geograficzny ustalono w aliansie Nissan-Renault-Mitsubishi. Chcą współpracować, a nie wewnętrznie konkurować. Limity emisji to inna sprawa. Infiniti nie chciało się podporządkować, to i znika.

"Odkąd zaprezentowano nową strategię dla aliansu Nissan-Renault-Mitsubishi, było oczywiste że ta ostatnia marka pożegna się z wymagającym rynkiem europejskim. Renault radzi sobie tu świetnie, nie ma po co go podgryzać. Nissan zostanie z kilkoma SUV-ami i elektrycznym Leafem, skupiając się na Stanach Zjednoczonych, a Mitsubishi będzie walczyć tam, gdzie radzi sobie najlepiej: w Azji Południowo-Wschodniej. Na Filipinach jest numerem jeden, Indonezja i Malezja to też jego naturalne rynki, podobnie jak Wietnam. Nie odpuści na pewno Indii i Chin, wątpliwe też żeby pożegnało się z Rosją. A Europa? To taki mały półwysep na zachodzie. Niezbyt ważny. Można olać."

https://spidersweb.pl/autoblog/mitsubishi-opuszcza-europe-na-dobre/

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki