REKLAMA

Remarketing na Facebooku - jak wykorzystać jego potencjał?

2014-06-11 14:35
publikacja
2014-06-11 14:35
Remarketing na Facebooku - jak wykorzystać jego potencjał?
Remarketing na Facebooku - jak wykorzystać jego potencjał?
fot. facebook / / materiały dla mediów

Siła remarketingu stale rośnie, dlatego warto pokusić się o wykorzystywanie jego potencjału. Mowa jednak nie tylko o remarketingu, który proponuje Google, ale również o remarketingu oferowanym przez serwis Facebook. W jaki sposób włączyć kampanię remarketingową na Facebooku? Jakie niesie to ze sobą korzyści? Wreszcie kto może na tym skorzystać?

Co to jest remarketing?

Remarketing to - mówiąc najprościej - próba ponownego dotarcia z komunikatem reklamowym do osób, które już raz odwiedziły wybraną stronę www, jednak ich wizyta nie zakończyła się akcją, jakiej życzyłby sobie tego jej właściciel. W przypadku remarketingu oferowanego przez Google ponowne komunikaty reklamowe docierają do internautów w czasie, kiedy ci korzystają z wyszukiwarki internetowej lub w formie banerów za pośrednictwem sieci partnerskiej Google. Jeśli chodzi o remarketing oferowany przez Facebooka, to ponowna reklama pojawia się tylko wtedy, gdy internauci przeglądają ten serwis społecznościowy - komunikat można zobaczyć albo po prawej jego stronie, albo wśród aktualności.

Remarketing na Facebooku

Jako że Facebook cieszy się w Polsce największą popularnością wśród mediów społecznościowych - według danych opublikowanych przez Megapanel PBI/Gemius w marcu tego roku na Facebooku swoje konta posiadało aż 16 163 093 polskich użytkowników - warto wykorzystać jego możliwości i spróbować za jego pośrednictwem dotrzeć do potencjalnych klientów firmy. Decydując się jednak na stworzenie przekazu reklamowego na Facebooku, należy pamiętać o tym, do kogo będzie on skierowany - jest to kluczowa kwestia, ponieważ warunkuje pozostałe czynniki związane z prowadzeniem działań promocyjnych. Tym bardziej, że serwis oferuje wiele możliwości - od postów promowanych, poprzez reklamy mobilizujące użytkowników do podjęcia określonego działania, aż po zwiększenie liczby uczestników dla planowanych wydarzeń. Szczególną uwagę warto jednak zwrócić na możliwość zwiększenia konwersji dla witryny internetowej reklamodawcy (nie chodzi jednak o fan page, ale o witrynę zewnętrzną). Jest to opcja szerzej znana jako remarketing - pozwalający na jasne określenie celu danego komunikatu, a następnie skierowanie go do dokładnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Jak włączyć kampanię?

Żeby włączyć remarketing w serwisie społecznościowym, należy swoje działania podzielić na 2 części: pierwszą - należy wykonać na Facebooku, natomiast drugą - na zewnętrznej stronie internetowej. Jeśli chodzi o Facebooka, wszystko dzieje się za pośrednictwem menadżera reklam. Kluczową kwestią jest tu wybranie grupy odbiorczej, która w tym przypadku jest niestandardowa. Wybiera się ją bowiem na podstawie działań, jakie podjęli użytkownicy Facebooka przebywając na zewnętrznej stronie internetowej, np. otworzyli formularz kontaktowy, ale go nie wypełnili czy wrzucili do koszyka produkty, jednak ostatecznie ich nie kupili. To właśnie do jednej z takich grup może dotrzeć komunikat reklamowy. Po co? Chodzi o to, żeby dać im okazję do ponownego odwiedzenia strony danej firmy czy sklepu. Najprawdopodobniej bowiem, podczas kolejnej wizyty dokończą wcześniej rozpoczętą akcję - a więc dokonają zakupu lub wypełnią formularz. Nic z tego jednak nie będzie, jeśli kod remarketingowy (tzw. piksel monitorowania konwersji) wygenerowany przez serwis Facebook nie zostanie dodany do kodu źródłowego witryny docelowej. To dzięki niemu można bowiem podążać za internautami odwiedzającymi wybraną stronę, a następnie wysyłać bezpośrednio do nich komunikaty reklamowe - za jego pośrednictwem można też monitorować zachowania internautów. Piksel konwersji należy umieścić w strefie kodu źródłowego strony docelowej.

Cel reklamodawcy

To do kogo zostanie skierowany przekaz remarketingowy, jest zależne od celu, jaki chce osiągnąć reklamodawca. Swój komunikat może więc skierować np. do osób, które po prostu odwiedziły jego witrynę lub do internatów, którzy weszli na konkretne podstrony. Dobrze jest też przeanalizować schemat ich zachowań - jest to bowiem klucz do sukcesu. To na tej podstawie można ustalić przyczynę niskiej konwersji i spróbować jej zapobiec za pomocą komunikatu reklamowego o odpowiedniej treści.

Skuteczność reklamy

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych form reklamy na Facebooku. Co bowiem może być bardziej korzystne od skierowania reklamy do osób, które są nią zainteresowane? To zwykle grupa znająca firmę i jej produkty, najprawdopodobniej też nimi zainteresowana. Remarketing pozwala zwrócić się bezpośrednio do takich osób i zachęcić je do skorzystania z dostępnej oferty. Żeby wyobrazić sobie stopień skuteczności tej formy reklamy, wystarczy pomyśleć o pewnej sytuacji. Załóżmy, że ktoś przeglądając produkty wybranego sklepu internetowego, zwrócił uwagę na zieloną torbę. Produkt trafił do koszyka, jednak proces zakupu nie został zakończony. Ta sama osoba później loguje się do swojego konta na Facebooku, a tam może zobaczyć reklamę wygenerowaną przez administratora wspomnianego wcześniej sklepu. Reklama ukazuje produkt podobny do tego, którym wcześniej była zainteresowany internauta, jest jednak np. w znacznie korzystniejszej cenie. Co to oznacza? W pierwszej kolejności kliknięcie w ofertę, następnie zapoznanie się z nią, a na koniec najprawdopodobniej dokonanie zakupu. Jak można więc zauważyć, przedstawiony schemat wydaje się być niezwykle atrakcyjny dla sprzedawców.

Kto na tym korzysta?

Włączenie remarketingu do kampanii promocyjnej prowadzonej na Facebooku największe możliwości daje firmom/markom działającym w branży e-commerce. To im bowiem zależy przede wszystkim na wzbudzeniu zainteresowania konkretnymi produktami, znajdującymi się w ich ofercie. Za pomocą remarketingu mogą przypomnieć potencjalnym klientom o potrzebie dokonania zakupu oraz o obowiązującej w danej chwili promocji, co może zaowocować zwiększeniem konwersji na docelowej stronie www. Warto więc podkreślić, że remarketing na Facebooku jest bardzo skutecznym sposobem na bezpośrednie dotarcie do klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą sprzedażową wybranej firmy/marki.

Joanna Poczęsna

Go!Social

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: SEO/SEM

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki