W tym sezonie, od 23 listopada do 31 stycznia w salonach Ery trwa promocja „Prezenty na święta dla studentów”. Do wyboru jest siedem różnych taryf. W ramach najtańszej taryfy Nowa Era 20 (abonament za 20 zł z VAT) student dostanie 30 minut miesięcznie lub 90 smsów, a w najdroższej, Nowa Era 200 (abonament za 200 zł z VAT) 500 minut miesięcznie lub 1.500 smsów. Poza tym, abonent może w ramach umowy włączyć wybraną przez siebie dodatkową usługę. Dla Nowej Ery 200 będzie to np. pakiet 500 minut za 180 zł z VAT, ważny przez 24 lub 36 cykli rozliczeniowych, a dla Nowej Ery 20 pakiet dodatkowych 30 minut za 22,50 zł z VAT, ważny przez 24 lub 36 cykli rozliczeniowych. Można też wybrać usługę innego typu: dla taryf od Ery 60 do Ery 200 – pakiet Sieć Rodzinna – grupa 3-osobowa, a dla Nowej Ery 20 i 40 – Wybrana Osoba 200 lub Weekendy 200.
Sieć Orange w plebiscycie „Studencki Produkt Roku 2009” okazała się ulubioną siecią telefonii komórkowej studentów. O młodego klienta walczy także Play. Sieć ta prowadzi właśnie „Promocję studencką”, dotycząca taryf One Play i Mixtura. W ramach najtańszego promocyjnego abonamentu One Play 25 za 50 zł miesięcznie student będzie miał do dyspozycji 102 minuty lub 250 smsów (lub mmsów) przez sześć miesięcy. Zaś w ramach najdroższego abonamentu One Play 145 za 435 zł miesięcznie będzie mógł „przegadać” 1.113 minut lub wysłać 2.175 smsów lub mmsów, i to przez dwanaście kolejnych miesięcy. Uczestnicy promocji dostaną też 100 zł rabatu na określone modele aparatów telefonicznych.
Z kolei Plus GSM informuje o swojej promocji internetu bezprzewodowego. „iPlus dla Studenta” to oferta dedykowana studentom uczelni wyższych oraz nauczycielom. W promocji dostępny jest modem USB ZTE MF100 za 69 zł z VAT. Przez cały okres trwania 18-miesięcznej umowy do wykorzystania są 2 GB miesięcznego transferu bez ograniczeń w cenie 39 zł miesięcznie z VAT. Dodatkowo abonent otrzymuje program Kaspersky Internet Security 2010 za 1,22 zł z dwuletnią licencją użytkowania. Warunkiem zakupu jest okazanie ważnej legitymacja studenckiej lub nauczycielskiej oraz dowodu osobistego.
Poszczególni operatorzy wciąż przygotowują nowe strategie marketingowe. W październiku przyszłego roku można spodziewać się kolejnych promocji skierowanych do studentów.
Aleksandra Solarewicz