OT Logistics uzyskało wyłączność w procesie prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia (BTDG), spółka przystąpi teraz do badania terminalu. Cały proces prywatyzacji BTDG ma zakończyć się na początku 2014 roku - poinformowała PAP Krystyna Szambelańczyk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
"Dzisiaj podjęliśmy decyzję o udzieleniu wyłączności jednemu oferentowi, firmie OT Logistics. Oferta spółki jest bardzo dobra, satysfakcjonująca nas. OT Logistics przystąpi teraz do pełnego badania spółki BTDG" - powiedziała Szambelańczyk.
"Harmonogram przewiduje zakończenie procesu na styczeń-luty przyszłego roku, ale być może przyspieszymy, o ile procedury korporacyjne i wymagane zgody otrzymamy wcześniej" - dodała.
Zakup BTDG jest priorytetowym celem inwestycyjnym wskazanym w prospekcie emisyjnym OT Logistics. Spółka ocenia, że nabycie terminalu będzie wiązało się z wydatkiem rzędu 40-60 mln zł. Środki pochodzić mają ze zrealizowanych wpływów z emisji akcji oraz finansowania dłużnego.
Do składania ofert na zakup 100 proc. BTDG dopuszczone były trzy podmioty, spośród których ujawniono jedynie OT Logistics.
Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku drobnicy, w tym wyrobów stalowych, ładunków workowanych (np. ryżu, cukru, mleka w proszku, ziarna kakaowego i kawy, nawozów sztucznych itp.), a także ładunków ponadgabarytowych i kontenerów. Od niedawna spółka zajmuje się również obsługą ładunków masowych takich jak koks, sól, śruta sojowa, biomasa, siarczan. Terminal działa na 7 nabrzeżach eksploatacyjnych o łącznej długości ponad 4,5 km.
Według danych z prospektu emisyjnego OT Logistics, BTDG osiąga obecnie sprzedaż na poziomie blisko 60 mln zł przy zysku EBITDA około 5 mln zł rocznie. Po ewentualnym nabyciu tej spółki OT Logistics zamierza przekształcić port z drobnicowego na uniwersalny, obejmujący swoim działaniem przeładunki zbóż, kontenerów i towarów masowych.
Spółka szacuje, że uniwersalizacja portu w połączeniu z zapewnieniem odpowiedniej ilości kontraktów przeładunkowych, pozwoli w ciągu 3 lat od nabycia na osiągnięcie przez BTDG przychodów na poziomie przekraczającym 75 mln zł i wyniku EBITDA około 16,5 mln zł.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia, spółka kontrolowana w prawie 99,5 proc. przez Skarb Państwa, jest właścicielem Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. (PAP)
kuc/ jtt/