REKLAMA

Mercor: w III kw. wyniki lepsze, choć wpływ kryzysu nadal widoczny

2009-11-12 12:24
publikacja
2009-11-12 12:24
Trzeci kwartał 2009 roku był dla Grupy Mercor lepszy pod względem zyskowności od drugiego, ale słabszy od analogicznego okresu ubiegłego roku. Na niższym poziomie w stosunku do 2008 są także wyniki za cały okres od stycznia do września 2009. To efekt kryzysu na rynku budowlanym, który Mercor odczuł w tym roku poprzez zmniejszenie popytu oraz wysoką presję cenową ze strony klientów i konkurencji. Sposobem firmy na spowolnienie jest konsolidacja wewnętrzna, praca nad efektywnością i rozwój sprzedaży na nowe rynki zbytu.

Pełny komunikat do pobrania tutaj.

źródło: Mercor
Źródło:

Do pobrania

WynikiMercorSAzaIIIkw2009komunikatprasowy10.11.09pdf
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~wika
Najlepiej znależć winego na zewnątrz a niepowodzeniami obciążyć kryzys, najtrudniej żaś uderzuć się we własne piersi. Zadziwia więc w tej ocenie sytuacji brak refleksji nad własnymi błędami a takich w działaniu władz spółki nie brakowało.
Największym z nich było nieodparte dążenie do szybkiej monopolizacji rynku przez inwestycje
Najlepiej znależć winego na zewnątrz a niepowodzeniami obciążyć kryzys, najtrudniej żaś uderzuć się we własne piersi. Zadziwia więc w tej ocenie sytuacji brak refleksji nad własnymi błędami a takich w działaniu władz spółki nie brakowało.
Największym z nich było nieodparte dążenie do szybkiej monopolizacji rynku przez inwestycje w nowe przejęcia zamiast prowadzenie polityki stabilnego rozwoju.
Dziś widać że próba jedzenia zupy chochlą a nie zwykłą łyżką skończyła się niestrawnością i miało to miejsce nie pierwszy raz w historii Spółki.
Sprzedaż części majątu a następnie jego lizingowanie było konsekwencją powoli obniżającej się płynności finansowej i pomimo chwilowego zysku ze sprzedaży wygenerowało w konsekwencji większe koszty.
Zarząd Spółki tłumaczy znaczny spadek wyniku spadkiem cen sprzedaży oferowanych wyrobów ,nie wspomina jednak nic o tym że sytuacja postępowała równolegle do zmiany cen zaopatrzeniowych. Zadziwiające jest także to że firma posiadająca znaczny bo 60% udział w rynku dopuściła do takiej sytuacji, bowiem przy prawie monopolistycznej pozycji, to ona powinna kreować ceny ,a nie mało znaczące firmy funkcjonujące prawie na marginesie rynku.Zachodzi w tej sytuacji podejrzenie ,graniczące z pewnością,że to właśnie polityka cenowa spółki w obliczu nadciągających kłopotów spadek tych cen wygenerowała.
W tej sytuacji mało zrozumiałe jest podejmowanie kolejnych przejęć zapowiedzianych przez Zarząd na przełom roku.Działanie to będzie wymagało zamrożenia kapitału , którego zbyt dużo nie ma a którego efektów będzie można się spodziewać po czasie.
W tej sytuacji rynek raczej oczekuje "uporządkowania szeregów" niż kolejnej kampanii w celu zdobywania rynku, a także jasnej i czytelnej dla rynku wizji działania.Do tego jednak trzeba nowego spojrzenia i nad tym problemem powinni zastanowić się także główni udziałowcy.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki