DM BOŚ, w raporcie z 2 sierpnia, podtrzymuje rekomendację "kupuj" dla 11 bit studios i podnosi cenę docelową akcji spółki do 863 zł z 600 zł wcześniej.


Raport wydano przy kursie 699 zł.
"Nasza 12-miesięczna wycena docelowa rośnie o 44 proc. do 863,0 zł (poprzednio 600 zł) na akcję pod wpływem aktualizacji prognoz finansowych, obniżenia WACC, wzrostu mnożników wyceny porównywalnych spółek oraz przesunięcia do przodu horyzontu wyceny w czasie. Nasza prognoza zysku netto na 2024P i 2025P implikuje mnożnik P/E w wys. odpowiednio 8x i 10x, czyli o 66 proc. i 48 proc. mniej niż dla porównywalnych spółek, dlatego też podtrzymujemy nasze rekomendacje: długoterminową fundamentalną Kupuj i krótkoterminową relatywną do rynku Przeważaj. Sądzimy, że w najbliższej przyszłości nadchodzące pozytywne wydarzenia, m.in premiery licznych gier powinny korzystnie oddziaływać na kurs akcji 11 bit studios" - napisano w raporcie.
Wskazano również, że biorąc pod uwagę parametry przedpremierowe na platformie Steam oraz trwającą kampanię marketingową, analitycy DM BOŚ lekko podwyższają prognozy sprzedaży "Frostpunka 2" i obecnie przyjmują założenie, że wolumen sprzedaży gry w ciągu 12 miesięcy sięgnie 2,5 mln sztuk (w tym 89 proc. przypadnie na wersję na PC, a 11 proc. na wersję na konsole), co oznacza 80 proc. więcej niż w przypadku pierwszej części gry.
"Przesuwamy w naszym modelu na później premierę Projektu 8 zważywszy na jego skomplikowanie oraz znaczenie dla spółki. Uważamy, że do realizacji celów założonych w programie motywacyjnym na lata 2021-25 powinno wystarczyć wydanie 2 własnych gier ("Frostpunk 2" i "The Alters"), dlatego zarząd 11 bit studios nie będzie odczuwać presji, by wydać Projekt 8 przed 2025 rokiem. Zakładamy premierę P8 w II kw. 2026 roku uważamy, że w następnych latach spółka będzie produkować 1 własną grę co 2 lata" - napisano.
11 bit studios zapowiedziało 5 nadchodzących gier z portfolio wydawniczego.
"11 bit studios zamierza w przyszłości wydawać co roku aż 4 zewnętrzne tytuły, niemniej biorąc pod uwagę działalność segmentu wydawniczego od chwili jego uruchomienia w 2017 roku (ledwie 5 gier wydanych) zakładamy, że po 2024 roku Spółka będzie wydawać jeden tytuł rocznie i w ciągu 12 miesięcy będzie w stanie sprzedać 0,5 mln-0,7 mln sztuk każdego projektu. Segment wydawniczy obecnie ma niewiele ponad 20 proc. wagę w naszej wycenie spółki" - napisano.
"Aktualizujemy prognozy finansowe dla 11 bit studios na lata 2023-25P uwzględniając: opóźnienia gier i wzrost budżetów produkcji (dotyczy też "Frostpunka 2"), 2 dodatki do "Frostpunka 2" oraz Projekt N, wzrost cen gier o 5 USD, lekkie podwyższenie prognozy sprzedaży "Frostpunka 2", "The Invincible" i "The Thaumaturge" oraz 2 proc. opłatę za silnik Unreal Engine" - dodano.
Pierwsze rozpowszechnienie raportu, którego autorem jest Tomasz Rodak nastąpiło 3 sierpnia o godz. 7.45.
Depesza jest skrótem rekomendacji DM BOŚ. W załączniku do depeszy zamieszczamy PDF z wymaganymi prawem informacjami DM BOŚ.(PAP Biznes)
mcb/ ana/ asa/