Alma Market ograniczyła plany inwestycyjne na 2016 rok, zakłada zmniejszenie powierzchni handlowej, by zwiększyć rentowność sprzedaży na metr kwadratowy. Planuje otwarcia sklepów franczyzowych Alma Smart - podała spółka w raporcie kwartalnym.
"Otwieranie nowych placówek związane będzie z zamianą miejsca sprzedaży tak jak w przypadku uruchomienia obiektu w Galerii Matejki w Łodzi w dniu 18 maja 2016 roku w miejsce zamkniętego w lutym b.r. sklepu w łódzkiej Manufakturze lub zajęciem nowej atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji. Ostateczne decyzje o uruchomieniu poszczególnych obiektów handlowych będą jednak uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych" - napisano.
Spółka planuje otwarcia nowych sklepów franczyzowych pod marką Alma Smart o powierzchni ok. 200-450 m kw. zlokalizowanych w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych.
"Wartość nakładów inwestycyjnych, które zostaną jeszcze zrealizowane w 2016 roku będzie zależna od pozyskanych środków na ten cel od partnerów, którzy wynajmują powierzchnie handlowe i ze sprzedaży innych nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych należących do spółki i jej spółek zależnych, która to sprzedaż konsekwentnie jest realizowana" - podała Alma w raporcie.
Spółka zależna Krakowski Kredens w kwietniu uruchomiła jedną nową lokalizację w Gdańsku, a w całym 2016 roku sieć sklepów powinna się powiększyć o 2 nowe obiekty. Obecnie spółka ta posiada 47 sklepów.
Alma Market miała w I kwartale 1 mln zł straty netto, przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 2,6 mln zł straty rok wcześniej. Przychody spadły do 367,8 mln zł z 398 mln zł rok wcześniej. (PAP)
pel/ ana/