REKLAMA
TYLKO U NAS

ABC Data w III może ogłosić strategię; podtrzymuje politykę dywidendową (wywiad)

2015-03-04 13:45
publikacja
2015-03-04 13:45

ABC Data do końca marca może przedstawić nową strategię na najbliższe lata. Spółka nie spodziewa się żadnych istotnych zdarzeń jednorazowych w wynikach za IV kw. i podtrzymuje prognozę na 2014 r. ABC Data w 2014 r. miała dobre przepływy operacyjne i może przeznaczyć znaczną część zysku na dywidendę.

"Zarząd przedstawi radzie nadzorczej nową, kilkuletnią strategię rozwoju spółki w drugiej połowie marca, także jest szansa, że do końca marca ogłosimy nasze plany na najbliższe lata" - powiedziała PAP Ilona Weiss, która od początku 2015 r. pełni funkcję prezesa ABC Data.

Weiss nie poinformowała o elementach planowanej strategii, ale z wypowiedzi wynika, że jednym z obszarów zainteresowania spółki może być usługa logistyczna.

"Już od pewnego czasu świadczymy usługi logistyczne dla jednego z największych polskich sklepów internetowych - morele.net. Pracujemy też nad kilkoma innymi dużymi projektami, ale z uwagi na wczesny etap prac, nie chcemy jeszcze zdradzać szczegółów. Potencjał tych usług jest duży, bo e-handel będzie zyskiwał na popularności i przed tym rynkiem jest jeszcze co najmniej kilka lat dynamicznego wzrostu" - powiedziała.

Zapytana o plany odnośnie Colorovo, poinformowała, że zostaną one ujęte w strategii.

W ocenie prezes w wynikach ABC Data za IV kw. 2014 r. nie powinno być żadnych zaskoczeń.

"Nie przewidujemy żadnych istotnych zdarzeń jednorazowych. Oceniamy, iż zrealizujemy cele założone w prognozie. Dla kompletności należy zaznaczyć, iż w spółce prowadzone jest obecnie badanie sprawozdań finansowych za rok 2014" - powiedziała.

Przy publikacji raportu za III kw. 2014 r. ABC Data obniżyła prognozy na 2014 r. Zgodnie z nowymi prognozami przychody w 2014 r. miały wynieść 5,54 mld zł, a EBITDA 74,8 mln zł.

Po trzech kwartałach 2014 r. zysk netto grupy ABC Data wynosił 20 mln zł. EBIT grupy sięgał 41,6 mln zł, EBITDA 43,2 mln zł, a przychody 3,9 mld zł.

Weiss poinformowała, że spółka może przeznaczyć znaczną część zysku za 2014 r. na dywidendę.

"Mieliśmy bardzo dobre przepływy operacyjne i możemy przeznaczyć znaczącą część zysku na wypłatę dla akcjonariuszy bez istotnego wpływu na poziom i strukturę zadłużenia spółki. Zarząd, zgodnie z dotychczasową polityką, będzie rekomendował walnemu zgromadzeniu, wypłatę co najmniej połowy zysku na dywidendę" - powiedziała.

Prezes nie zdradza celów finansowych na 2015 r.

"Budżet na ten rok mamy już przyjęty. Nie chcę jednak zdradzać naszych planów na ten rok, gdyż wolelibyśmy je przedstawić w dłuższej perspektywie, a będzie ku temu okazja przy prezentacji nowej strategii" - powiedziała.

ABC Data w grudniu 2014 r. sondowała rynek, sprawdzając możliwość uplasowania obligacji wśród inwestorów instytucjonalnych. Emisja obligacji uwarunkowana była jednak uzyskaniem korzystnych warunków cenowych. Oczekiwania spółki nie zostały spełnione, więc nie zdecydowała się wówczas na emisję.

W najbliższym czasie spółka nie planuje ponownego wyjścia na rynek z emisją obligacji.

"Monitorujemy rynek i możliwe do uzyskania marże, ale w najbliższym czasie nie planujemy ponownego wyjścia na rynek z emisją obligacji. Mimo tego spodziewam się, że koszty obsługi długu w tym roku spadną" - powiedziała Weiss.

Grzegorz Suteniec (PAP)

gsu/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~Aaa
Jasne, usługi logistyczne. W tradycyjnym magazynie, bez automatyki. I to ma byc glowna strategia rozwoju najwiekszego (?) dystrybutora sprzetu elektronicznego? Hm... A może wymyslą jednak coś innego, ciekawe.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki