Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Dino zrobiło kolejny krok ku własnym stacjom paliw

Marcin Kaźmierczak

Dino Oil, spółka zależna Dino, złożyła w lutym wniosek o rejestrację znaku towarowego w Urzędzie Patentowym – informuje serwis dlahandlu.pl. To kolejny krok sieci sklepów w kierunku wejścia na polski rynek paliw.

fot. Daniel Dmitriew / FORUM

Znak towarowy Dino Oil może być wykorzystywany do sprzedaży paliw, ale także jako logo barów z przekąskami.

reklama

Pierwsza stacja paliw należąca do Dino Oil, na której może znaleźć się zarejestrowane w urzędzie patentowym logo już istnieje. Znajduje się w miejscowości Łobez w woj. zachodniopomorskim. Tankują na niej jednak wyłącznie firmową flotę pojazdów, w tym ciężarówki obsługujące centrum logistyczne sieci i sklepy Dino.

Przypomnijmy, że jesienią ubiegłego roku dział kadr Dino poszukiwał specjalisty ds. paliw. Zgodnie z ogłoszeniem o pracę, osoba na tym stanowisku miała pomagać w realizacji projektów dotyczących rozwoju sieci Dino w obszarze stacji paliw. W zakresie obowiązków znalazł się również nadzór nad bezpieczeństwem stacji oraz monitorowanie płatności.

O przymiarkach do budowy własnej sieci paliw przez sieć marketów Dino mówi się już od co najmniej pięciu lat. W 2018 r. Dino Oil – spółka wchodząca w skład Grupy Dino otrzymała koncesję od Urzędu Regulacji Energetyki. Koncesja obowiązuje do końca 2030 r.

Intermarche liderem marketowych stacji

Jeśli Dino weszłoby na polski rynek paliw i otworzyło kolejne stacje, tym razem ogólnodostępne, zostałoby szóstą siecią handlową oferującą paliwo. Jak wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w I poł. 2023 r. swoje stacje posiadały takie sieci jak: Intermarche (73), Auchan (28), Carrefour (40), E.Leclerc (22) oraz Makro (5).

Liczba stacji paliw w sieciach sklepowych jest jednak niższa niż jeszcze kilka lat temu. Najwięcej tego typu miejsc działało w 2019 r. – 196.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty