Wielton, który zawiesił dostawy na rynek rosyjski i odwołał realizację celów na 2022 rok chce ubytek przychodów z rynków wschodnich zrekompensować większą aktywnością sprzedażową na innych rynkach Europy i Afryki - poinformowała spółka w komunikacie.


"Pracujemy nad przeformułowaniem naszych tegorocznych planów operacyjnych, tak aby ubytek przychodów z rynków wschodnich zrekompensować większą aktywnością sprzedażową na innych rynkach Europy i Afryki" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes spółki Paweł Szataniak.
"Kontynuujemy także analizy dotyczące przygotowania nowej strategii, która powinna uwzględniać zmieniającą się sytuację geopolityczną i koniunkturalną" - dodał.
Wielton szacuje, że negatywny rozwój sytuacji związany ze stanem wojny pomiędzy Rosją a Ukrainą może spowodować konieczność utworzenia odpisów na należności, jak również odpisów z tytułu trwałej utraty wartości aktywów, w wysokości do ok. 4 mln euro.
Grupa posiada spółki zależne w Rosji i Ukrainie powołane do prowadzenia działalności handlowej i marketingowo-reklamowej. Ponadto spółka w Rosji posiada montownię wyrobów marki Wielton. Jednocześnie do lutego 2022 roku grupa prowadziła bezpośrednią sprzedaż wyrobów na tych rynkach ze spółki dominującej Wielton.
Przychody grupy ze sprzedaży realizowanej na tych rynkach wyniosły w 2021 roku 299,5 mln zł, co stanowiło ok. 11,1 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy Wielton.
W 2021 roku przychody z rynku rosyjskiego wyniosły 255,8 mln zł, co stanowiło ok. 9,5 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy. Do lutego 2022 roku Rosja zaliczana była przez Grupę Wielton do grupy rynków strategicznych. W 2021 roku grupa sprzedała na rynku rosyjskim 2353 produkty i zajmowała w Rosji dziewiąte miejsce w rejestracjach nowych naczep i przyczep z udziałem rynkowym na poziomie 3,8 proc.
W 2021 roku przychody z rynku ukraińskiego wyniosły 43,7 mln zł, co stanowiło ok. 1,6 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy. W 2021 roku grupa sprzedała na rynku ukraińskim 324 produkty, z udziałem rynkowym szacowanym na poziomie około 12 proc.
(PAP Biznes)
seb/ osz/