Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
Raport bieżący nr | 1 | / | 2019 | |||||||||
Data sporządzenia: | 2019-01-15 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
STALEXPORT AUTOSTRADY | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Odpowiedź Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na wniosek Stalexport Autostrada Małopolska S.A. (koncesjonariusza autostrady A-4 na odcinku Katowice – Kraków) o zmianę stawki opłaty za przejazd autostradą dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5. |
||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
W nawiązaniu do raportów bieżących nr 21/2018 oraz 22/2018 z dnia 20 grudnia 2018 roku, Zarząd Stalexport Autostrady S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: Emitent) informuje, że w dniu 15 stycznia 2019 roku Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (która jest spółką w 100% zależną od Stalexport Autoroute S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, która z kolei jest spółką w 100% zależną od Emitenta) otrzymała pismo Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (dalej: GDDKiA), stanowiące odpowiedź na wniosek Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: SAM S.A. lub Koncesjonariusz) o zmianę stawki opłaty za przejazd autostradą dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5. W otrzymanym piśmie GDDKiA stwierdza, że wobec braku umownych i prawnych podstaw do odrzucenia wniosku SAM S.A., GDDKiA nie odmawia Koncesjonariuszowi prawa do podwyższenia opłaty za przejazd Autostradą Płatną, wynikającego z Umowy Koncesyjnej, gdyż zgodnie z postanowieniami załącznika nr 6 do Umowy Koncesyjnej prawo to mieści się w zakresie uprawnień Koncesjonariusza. Ponadto Zarząd Emitenta informuje, że Zarząd SAM S.A. podjął decyzję, iż podwyższy od 1 marca 2019 roku stawki opłaty za przejazd dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5 z kwoty 30 zł do 35 zł na każdym placu poboru opłat, tj. w Mysłowicach i w Balicach. Dla pojazdów kategorii 2 i 3 od ww. stawki opłaty za przejazd (tj. 30 zł) stosuje się obecnie bonifikatę, która wynosi 12 zł. Wysokość bonifikaty, która będzie obowiązywała dla tych pojazdów od 1 marca 2019 roku będzie przedmiotem odrębnych konsultacji z GDDKiA. Umowa Koncesyjna, o której mowa powyżej, to umowa z dnia 19 września 1997 roku (zawarta pierwotnie pomiędzy Emitentem a Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej) na budowę przez przystosowanie autostrady A-4 na odcinku: Katowice (węzeł Murckowska, km 340,2) – Kraków (węzeł Balice, km 401,1) o długości 60,9 km, do wymogów płatnej autostrady oraz eksploatację autostrady na tym odcinku, wraz ze zmianami wprowadzonymi na podstawie kolejnych aneksów, z której prawa i obowiązki w dniu 28 lipca 2004 roku zostały w całości przeniesione z Emitenta na SAM S.A., o czym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 59 z dnia 29 lipca 2004 roku. Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2019-01-15 | Emil Wąsacz | Prezes Zarządu | |||
2019-01-15 | Mariusz Serwa | Wiceprezes Zarządu |
Źródło:Komunikaty spółek (ESPI)