Optimus pozbył się eMarketu
Giełdowy Optimus kontynuuje czyszczenie internetowych aktywów. Spółka sprzedała 50% udziałów w internetowym sklepie eMarket drugiemu z udziałowców - platformie cyfrowej Polsatu (Polsat Cyfrowy). Tym samym platforma stała się jedynym właścicielem eMarketu. Optimus nie podaje "na życzenie Polsatu" wartości tej umowy (nominalnie udziały warte są 5,3 mln zł), co należy odczytywać, że była ona znikoma. Na Optimusie ciążą obowiązki informacyjne, w ramach których musi ona podawać wartość "znaczących umów". Zbycie udziałów za niewielką kwotę było zapewne warunkiem przejęcia przez Polsat odpowiedzialności za losy eMarketu.
Optimus poinformowała kilka tygodni temu, że nie jest zainteresowany dalszym udziałem w eMarkecie. Kwestią pozostawało, czy odmiennego zdania będzie Polsat, czy też sklep czeka likwidacja. eMarket został utworzony w lutym 2000 r. na fali internetowej strategii Optimusa. Drugim kanałem dystrybucji towarów miała być cyfrowa platforma Polsatu. Zygmunt Solorz widzi najwyraźniej przyszłość przed tą formą elektronicznej sprzedaży. Po fuzji Wizji TV z Cyfrą+ konkurencja w tym sektorze medialnym zmniejszyła się.
Straty Optimusa z tytułu wycofania się z eMarketu można szacować na około 1,8 mln zł, które wniósł do spółki w postaci gotówki i aportu (sprzęt i licencje na oprogramowanie).

























































