Grupa Pracuj oczekuje, że wzrost przychodów softgarden będzie szybszy niż ten z serwisów rekrutacyjnych grupy. Spodziewany jest także negatywny wpływ konsolidacji softgarden na poziom marży EBITDA grupy - poinformowali przedstawiciele Grupy Pracuj podczas czwartkowej wideokonferencji. Grupa pracuje nad nowymi projektami i planuje systematyczny wzrost średnich cen.


"Softgarden jest biznesem, który oczekujemy, że będzie się mocno rozwijał (...) Spodziewana jest duża dynamika, jeśli chodzi o softgarden w kolejnych miesiącach” - powiedział dyrektor finansowy Gracjan Fiedorowicz.
Od trzeciego kwartału 2022 r. Grupa Pracuj konsoliduje wyniki softgarden. Jak poinformował dyrektor finansowy, spółka dołożyła w tym okresie do przychodów ponad 51 mln zł, a do EBITDA skorygowanej blisko 9 mln zł.
Jak podano w prezentacji, udział przychodów softgarden w całkowitych przychodach Grupy Pracuj w trzecim kwartale 2022 r. był na poziomie 28 proc. W trzecim kwartale 2022 r. przychody (w euro) softgarden wzrosły rdr o 22 proc., podczas gdy Grupy Pracuj (bez softgarden) o 1 proc. rdr.
Zarząd spodziewa się, że wzrost przychodów softgarden będzie szybszy niż ten z serwisów rekrutacyjnych Grupy Pracuj. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, spodziewany jest także negatywny wpływ konsolidacji softgarden na poziom marży EBITDA grupy.
"Widać, że rentowność softgarden jest niższa. Wynika to z inwestowania w dalszy rozwój platformy Saas i rozwoju liczby klientów. To jest spora inwestycja w sprzedaż i produkt" - dodał Fiedorowicz.
Marża skorygowana EBITDA Grupy Pracuj w trzecim kwartale 2022 r. spadła do 46,5 proc. z 59,4 proc. przed rokiem. Narastająco po trzech kwartałach 2022 r. wyniosła 53,1 proc. (wobec 58,1 proc. rok wcześniej).
Przejęta w tym roku spółka softgarden należy do grona dostawców rozwiązań HR tech wspierających innowacyjną rekrutację (tzw. Talent Aquisition Systems). Softgarden jest aktywne w regionie DACH, jak również na innych rynkach europejskich, takich jak Polska, Hiszpania i Francja.
Grupa pracuje obecnie nad dwoma projektami - Pracuj 3.0 i Pricing 3.0.
Ten pierwszy projekt obejmuje rozwój serwisu opartego na danych, efektywne wykorzystanie AI do budowania wartości dodanej, zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy.
Projekt Pricing 3.0 zakłada natomiast nową strategię cenową i nowe pakiety produktów i dodatków.
"Ciągle pracujemy nad cenami. (...). Planujemy systematyczny wzrost średnich cen - czy to projektów rekrutacyjnych, czy innych usług. Pracujemy nad nowymi usługami, które będą jeszcze bardziej dopasowane do potrzeb pracodawców i bardziej spersonalizowane dla potrzeb kandydatów" - powiedział dyrektor finansowy. (PAP Biznes)
doa/ ana/