Do 2022 r. Energa chce utworzyć 100 stacji ładowania aut elektrycznych

Przynajmniej 100 stacji ładowania samochodów elektrycznych ma powstać do 2022 roku, a do końca br. ma ich być 54 - podała Energa. Niektóre z nich będą umożliwiały szybkie ładowanie baterii aut.

Jak przypomniano w piątkowym komunikacie, od początku 2019 roku spółka Energa Obrót uruchomiła cztery stacje ładowania o mocy 2x22 kW. Pierwsza powstała w Sopocie na parkingu Parku Wodnego, a trzy pozostałe poza Trójmiastem: na parkingu galerii handlowej Neptun w Starogardzie Gdańskim, parkingu Urzędu Miasta Tczew oraz na parkingu galerii handlowej Stara Kuźnia w Grudziądzu.

W najbliższych miesiącach Grupa Energa chce sukcesywnie instalować kolejne stacje ładowania przy głównych szlakach komunikacyjnych oraz w większości dużych miast leżących na terenie działania Grupy, m.in. przy gdyńskim sklepie Komfort. W sumie do końca tego roku mają powstać 54 stacje ładowania. Część z nich będą to stacje szybkiego ładowania, umożliwiające naładowanie 80 proc. baterii pojazdu w 30 minut.

Energa jest operatorem sieci dystrybucyjnej w centralnej i północnej Polsce - od Kalisza przez Płock, Toruń, Olsztyn, Elbląg, Gdańsk, Słupsk, po Koszalin.

Teraz spółka ma 11 stacji ładowania - m.in. przy centrum handlowym Auchan Gdańsk (ul. Szczęśliwa 3), przed Urzędami Miast Gdańska i Sopotu, na stacjach Lotos w Gdańsku (al. Zwycięstwa 13) i Gdyni (al. Zwycięstwa 165) oraz pod Olivia Business Center przy al. Grunwaldzkiej 472 w Gdańsku (dwie ładowarki).

"Grupa Energa nie kończy jednak swoich inwestycji w rozwój infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych na kolejnych punktach ładowania, które powstaną do końca 2019 roku. W kolejnych latach spółka planuje kontynuować projekt, do roku 2022 roku stawiając przynajmniej 100 stacji" - poinformowano.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom. (PAP)

autor: Michał Boroń

mick/ pad/

Źródło: PAP
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 sel

Po pierwsze to powinni zmniejszyć obciążenia: cła, waty, akcyzy i zakazy importu oraz ograniczenia przy imporcie i zakupie elektrycznych hulajnóg , rowerów i skuterów , a dopiero potem zastanawiać się nad autami ,ulgami dla aut elektrycznych i stacjami ładowania..

Prędzej czy później na pewno wejdą znormalizowane bloki baterii możliwe do błyskawicznej wymiany na stacjach na naładowane z odpowiednim rozliczeniem takiej wymiany , czekanie kilka godzin aż się naładuje bateria albo wybuchnie jest bez sensu.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
ENERGA 0,13% 7,46
2019-07-18 17:04:00
WIG 0,36% 60 192,60
2019-07-18 17:05:00
WIG20 0,64% 2 321,41
2019-07-18 17:15:00
WIG30 0,41% 2 656,21
2019-07-18 17:05:00
MWIG40 -0,51% 4 016,05
2019-07-18 17:04:30
DAX -0,92% 12 227,85
2019-07-18 17:37:00
NASDAQ 0,14% 8 196,90
2019-07-18 21:46:00
SP500 0,26% 2 992,10
2019-07-18 21:46:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.