REKLAMA
TYLKO U NAS

Celem Marvipolu marże na poziomie ok. 20 proc. Plany emisji obligacji dostosowane do potrzeb rozwojowych

2022-08-30 14:16
publikacja
2022-08-30 14:16

Marvipol Development nie ma sprecyzowanych planów dotyczących emisji obligacji i będzie je dostosowywać do potrzeb rozwojowych związanych z nabywaniem gruntów - poinformowali przedstawiciele spółki podczas wtorkowej wideokonferencji. Zarząd spodziewa się, że w związku m.in. ze wzrostem kosztów marże będą spadały, ale celem jest uzyskiwanie marż w okolicach 20 proc.

Celem Marvipolu marże na poziomie ok. 20 proc. Plany emisji obligacji dostosowane do potrzeb rozwojowych
Celem Marvipolu marże na poziomie ok. 20 proc. Plany emisji obligacji dostosowane do potrzeb rozwojowych
fot. Mateusz Szymański / / Bankier.pl

"Jeżeli chodzi o nasze plany związane z emisją kolejnych serii obligacji – na tę chwilę przyglądamy się rynkowi i nie mamy zaplanowanego konkretnego terminu wyjścia z pierwszą emisją. Koszty długu są znaczące, więc będziemy dostosowywać potrzeby zaciągania długu pod potrzeby rozwojowe, banki ziemi, które mogą się pojawić (...). Nie chcę deklarować terminu ani wysokości pierwszej emisji" - powiedział dyrektor finansowy Maciej Kiełkowski.

W sierpniu Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt Marvipol Development sporządzony w związku z ofertą publiczną obligacji emitowanych w ramach Drugiego Programu Emisji Obligacji o łącznej wartości nominalnej nie wyższej niż 200 mln zł.

W raporcie Marviol podał, że w pierwszym półroczu 2022 r. marża brutto na sprzedaży lokali przekazanych nabywcom wyniosła 22,9 proc.

Przedstawiciele spółki w odpowiedzi na pytanie o marże oczekiwane w przyszłym roku poinformowali, że celem jest uzyskiwanie marż w okolicach 20 proc.

Ocenili, że koszty budów są wyższe niż rok, czy półtora roku temu i wpływają na marżowość inwestycji, ale spółka prowadzi rozmowy z generalnymi wykonawcami.

"Przygotowując projekt do wprowadzenia bazujemy na realnych założeniach, więc zdecydowanie wyższych kosztach generalnego wykonawstwa i wyższych kosztach finansowych. Jednocześnie ceny mieszkań – oczywiście w ubiegłym roku mocno wzrosły, ale w tej chwili (...) sprzedaż mieszkań spowolniła, więc nie ma pola do podnoszenia cen, więc oczywiście marże będą spadały” – dodał Kiełkowski.

Zarząd w odpowiedzi na pytanie o sprzedaż mieszkań w lipcu i sierpniu ocenił, że jest ona niezadowalająca, ale trochę lepsza, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych jednostek, niż w miesiącach poprzednich.

W pierwszym półroczu 2022 r. Marvipol sprzedał 108 lokali, wobec 156 umów zawartych rok wcześniej (z uwzględnieniem sprzedaży lokali inwestycyjnych).

"Nie chcemy mówić o planach, bo jest to związane z bieżącą sprzedażą. Jesteśmy w stanie wprowadzić kolejne etapy inwestycji, więc jeśli sprzedaż miałaby ruszyć szybciej, mogłaby być większa. Natomiast patrząc na bieżącą sytuację, to wyniki będą istotnie niższe niż w ubiegłym roku” – poinformował Kiełkowski pytany o sprzedaż w całym 2022 r.

Jak poinformował Bartosz Puzdrowski, dyrektor zarządzający Marvipol Logistics, w portfelu inwestycji magazynowych jest obecnie sześć projektów.

"W drugim kwartale sprzedaliśmy jeden magazyn – w Warszawie. Natomiast z sześciu projektów, które mamy w tej chwili (...) jeden jest ukończony – to jest projekt Wrocław II, w tej chwili jesteśmy w trakcie rozmów zmierzających do jego sprzedaży, natomiast projekty w okolicach Poznania i projekt w Warszawie są w końcowej fazie budowy. Pozostałe trzy projekty, czyli dwa w Łodzi i jeden w Katowicach – uzyskały pozwolenia na budowę” – powiedział.

Jak ocenił, w porównaniu z pierwszym kwartałem obserwowany jest spadek kosztów realizacji magazynów.

"One są wyższe niż w zeszłym roku, natomiast z drugiej strony widzimy też dynamiczny wzrost czynszów (...). Widzimy spadek aktywności kupujących - nie dotyczy on tylko branży magazynowej, dotyczy wszystkich segmentów nieruchomości inwestycyjnych, ale jest to raczej postawa +zaczekajmy i zobaczmy co będzie się działo+ niż odwrót z rynku" - powiedział Puzdrowski.

Dodał, że można obecnie obserwować zmianę nastawienia klientów do wynajmu magazynów - preferują oni, w związku z rosnącymi czynszami, zawieranie kontraktów na dłuższy okres. (PAP Biznes)

doa/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki