Grupa CCC uruchamia w Czechach i na Słowacji aplikację mobilną - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.


To pierwsze rynki zagraniczne, na które CCC wprowadza swoją aplikację.
Do końca pierwszej połowy 2020 roku planowane jest jej udostępnienie dla użytkowników w Rumunii, na Węgrzech oraz w Austrii, gdzie CCC obecne jest już poprzez platformę ccc. eu i sklepy stacjonarne.
Narzędzie ma wspierać wielokanałowy model sprzedaż spółki, łącząc kanały online i offline.
"E-commerce ccc. eu na rynku czeskim i słowackim cieszy się dużą popularnością. Aplikacja stanowić będzie dla niego dodatkowe wsparcie, co przy rosnącym udziale zakupów mobilnych ma dziś szczególnie znaczenie. Mobile commerce w 2019 roku odpowiadał za ok. 60 proc. sprzedaży online CCC, a w I kwartale tego roku było to aż 64 proc." – powiedział, cytowany w komunikacie, Michał Pachnik zarządzający projektem aplikacji mobilnej.
"Aplikacja wesprze także sprzedaż w sklepach stacjonarnych, które w części już działają na tych rynkach, co pozwala na stopniowy powrót do naszego wielokanałowego modelu sprzedaży, który jest filarem strategii CCC GO. 22" - dodał.
Jak podano, w Polsce liczba pobrań aplikacji przekroczyła 1,6 mln. Trwają prace nad wprowadzeniem do niej nowych rozwiązań. (PAP Biznes)
pel/ gor/